Heavenly homemade donuts :)

Hozzávalók

  • Donut fém sütőforma P6490319
  • 3/4 bögre őrölt mandula v mandulaliszt
  • 3/4 bögre bio liszttel készítettem
  • 1tk vanília
  • 2ek kókusz olaj
  • csipet só
  • 1/2 bögre kókuszcukor
  • 1ek bio sütőpor
  • 2-3ek cukrozatlan bio kakaópor
  • csipet bio szódabikarbóna (elhagyható)
  • kb 1.5dl növényi tej, (én KOKO kókusz tejet használtam), tényleg csak annyi, amennyit a tészta felvesz, maradjon sűrű az állaga.

A lisztkeveréket lehet tetszés szerint változtatni. Ha esetleg nem szeretnénk kakaósra készíteni, nyugodtan ki lehet hagyni a kakaópot a receptből és lehet csak vaníliásan vagy például mézeskalács fűszerkeverékkel készíteni – nagyon finom azzal is! 170 fokon sütjük ki, 10-12 perc alatt készen van. Mielőtt kivennénk a sütőből szúrjunk bele egy villát és győződjünk meg róla, hogy már nem ragad rá a massza. Várjunk 5 percet mielőtt kiborítjuk őket a sütőformából. Ezután 4 kocka étcsokit (én a Lindt 85%osat használtam) felolvasztunk egy pici vízzel és egy evőkanál kókusz olajjal majd belemártjuk őket egyesével félig, és díszitjük, amivel szeretnénk. Én legutóbb most frissen készített epres chia dzsemmel fogyasztottam :) Szerintem jópofa és könnyen díszíthető az ünnepek közeledtével, akár a Halloweenra vagy karácsonyi időszakra.

Breakfast experiment

Az apropóját, hogy hogyan született az ötlet, hogy donut-ot készítsünk az Instagram oldalán osztottam meg :)

Leave a comment