A szeretet az egyetlen, ami igaz

sunset in the Seoraksan Mountains

Érzitek ezeket az intenzív energiákat, amik körül vesznek bennünket? Intenzív hétvégén vagyunk túl. Közös családi napokon, amikor mind a három öcsém haza tudott jönni, hogy együtt ünnepeljük a szülinapokat, s lévén, hogy mi évente csak nyaranta jövünk haza, ilyenkor emlékezünk és ünnepelünk meg minden más ünnepi alkalmat is, amit az év során nem együtt élünk meg. Szívet-lelket feltöltő volt az elmúlt három nap. Forróság és tele hold volt, és valami megfoghatatlan nyugalom. Inspiráló beszélgetések, nagy családi közös étkezések és társasjátékozások szőtték be ezeket a napokat. Mindeközben szombaton bementünk a kórházba elköszönni drága szeretett nagymamánktól, aki ezután másnap hajnalban hagyott itt bennünket és ment tovább az útján.

Az elmúlt három nap során mintha az élet minden arcáról megmutatkozott volna. Öröm és fájdalom. Ünneplés és elmúlás. Ezernyi érzés és gondolat, ezernyi élettörténet zajlik folyamatosan és párhuzamosan keresztül-kasul a Földön. Élet és halál és minden, ami közte van és azon túl. Ki hogyan és mivel tölti meg a köztes időt? Merünk valóban élni? Van bátorságunk levetni az álarcokat és önmagunk lenni? Merni elfogadni az életet olyannak, amilyen és megélni azt teljességgel? Elfogadni és bízni egy magasabb intelligáncia létezésében, hinni abban, hogy az Univerzum tudja mit csinál és mindig a mi oldalunkon áll? Merünk szeretetből cselekedni és elengedni a hamis félelmek által született korlátokat? Nem csak a könnyű napokon, de a nehezebb időkben is? Képesek vagyunk bízni abban, hogy minden egy tökéletes isteni rend alapján működik? Elfogadni azt, hogy az életben meglehetősen kevés dolog felett van irányításunk nekünk embereknek, mégis minden úgy tökéletes, ahogy van? Ha van hitünk, akkor nincs miért harcolni és az árral szembe menni. Minden harc csupán az elme szüleménye. Addig, ameddig nem tudjuk elfogadni önmagunkat, másokat és az életet, és hogy a szeretet az, ami mindent összeköt, addig nem tudunk békét teremteni. Ameddig hagyjuk, hogy a félelem, a düh és bírálat vezessen bennünket, nem jöhet létre az a fajta béke, amiről mindenki álmodik, és ami bennünk létezik. Dühös ember nem teremt békét. A szeretet és elfogadás teremt békét.
Az élet pedig arról szól, hogy merjünk önmagunk lenni, kihozni a legjobbat önmagunkból, felvállalni a bennünk rejlő erőt, menni az álmaink után és megosztani a bennünket alkotó, sejtjeinket tápláló szeretetet másokkal is.

Ahogy Marianne Williamson írja a Return to Love/Visszatérés a Szeretethez c. könyvében: Minden tett, vagy a szeretet eredménye vagy a szeretetért történő segélykiáltás. A szeretet az egyetlen, ami igaz, s amikor nem szeretetből gondolkodunk, az nem más, mint hallucináció. A félelem az illúzió. Az emberiség őrülete, paranoiái, szorongása és traumája mind valójában képzelgés, ami a félelmen alapul. Világi problémáink csak tünetei az igazi problémának, amit mindig a szeretet hiánya okoz. A gond ott van, hogy túl sok embert a félelem irányít. Igazi énünk azonban nem más mint a bennünk élő szeretet. Az az én forma, ami állandóan félelemben él csupán egy szélhámos. Visszatérés a szeretethez valójában nem más, mint saját személyes utazásunk a színleléstől, a fájdalomtól a belső békéig.

Aki szeret ezekről olvasni és kontemplálódni, azoknak szívből ajánlom többek között Anita Moorjani – Meghaltam, hogy önmagamra találjak c könyvét, Marianne Williamson – Visszatérés a szeretethez c. könyvét és a most elhunyt csodálatos ember és író Wayne Dyer, ‘the father of motivation’, összes könyvét és előadását. <3

Morning routines

Kezdenek egyre izgalmasabbakká válni a napok. Ha minden simán megy, akkor három hét múlva ilyenkor úton leszünk Danival mi is az új desztinációnk felé. Van még jópár elintéznivaló itthon, de mindenre lesz pont idő, és már odakint is nagyon jól alakulnak a dolgok.

reggeli

A kedvenc napszakom a reggel. Régen fejvesztett kapkodással és rohanással kezdődtek, ami rányomta utána az egész napomra a bélyeget, de mióta évekkel ezelőtt kialakítottam egy ‘selfcare’ rutint, azóta egészen megváltoztak. Amit nagyon szeretek a reggeli szabad pillanataimban, a jóga és meditáció mellett, az az, hogy inspirálódással és olvasással töltöm ezt az időszakot, majd nyugodt és odafigyelt reggeli készítéssel. Szeretem megadni a módját a dolgoknak. Élvezni a pillanatokat. Igazából, ha tudatában van az ember a cselekedeteinek, az önmagában is felér egy meditációval. Csak légy tudatosan ott abban a tevékenységben, amiben éppen vagy, és közben ne gondolj hatezer másik megoldandó problémára.
Azáltal, hogy ezt a reggeli feltöltődést beillesztem a napjaimba, erőt ad a nap további részéhez és megalapozza a nap jó hangulatát is. Ha ez elmarad, megérzem. Amikor az ember szán időt reggelente, legyen az csak 10-15 perc, hogy átgondolja nyugodtan, akár egy pohár herbál tea közben, mi mindent szeretne a nap folyamán sikeresen elvégezni, sokkal nagyobb hatékonysággal képes alakítania napjait is, és jobban működik a lézer fókusza is, mint amikor átgondolatlanul indítja a napot, anélkül, hogy céltudatosan tudná mi mindent szeretne elintézni és megvalósítani aznap. Olyankor szétszórodik az energia és a fókusz.
Kívánok nektek szépséges napot, amiben minden a legjobb úton-módon alakul <3

Institute for Integrative Nutrition képzésről

moiPont egy éve, hogy végeztem a new yorki Institute for Integrative Nutrition (IIN) tanulmányaimmal. Az egy teljes éven át tartó, angol nyelvű nemzetközi programról nagyon sokat meséltem és írtam az elmúlt években. Teljesen megváltoztatta az egészséges táplálkozással és életmóddal kapcsolatos szemléletemet. Az IIN, egy a világon olyan egyedülálló holistic health coaching (egészség és életmód tanácsadó) programot ad, mely testi-lelki és mentális szinten lefed minden témát.
Tanít többek között arról, hogy mit jelent a bioindividualizmus:
– azaz nem létezik olyan táplálkozási mód, ami mindenkinek tökéletesen megfelelne, mivel mindenki csodálatosan egyedi és különböző. Életünk különböző szakaszaiban változnak mind emésztési, mind táplálkozási szokásaink és szükségleteink. Más igényeink vannak gyerekkorban, a 20-as években vagy éppen a 40-50es éveinkben. Más a hormonháztartásunk, az emésztőrendszerünk és más a szemléletmódunk is. Az életünk során kapott tapasztalatok folyamatosan formálnak bennünket. A legjobb, amit tehetünk, hogy nyitott elmével tekintünk az életre és saját magunk belső folyamataira és változásaira. Az ember, mint minden más a Földön, folyamatos változásban, fejlődésben áll.

Tanít arról is, mi az elsődleges és másodlagos táplálék közötti különbség az ember számára. Hogy az étel maga nem válasz mindenre. Attól, hogy valaki minden nap zöld turmixot iszik reggelente, még nem fogja teljesnek megélni az életet. Az élet ennél sokkal többrétűbb, amiről sokat írok itt és a FB oldalamon is.

iin

Világszinvonalú orvosok, kutatók, táplálkozási és életmód szakértők tanítanak, amit már fokozni is lehetetlen lenne. Oktatóink közé tartozott többek között Dr Bernie Siegel, Dr Deepak Chopra, Mark Bittman, Dr Sara Gottfried, Dr Joel Fuhrman, Dr Mark Hyman, Dr Christiane Northrup, Marie Forleo, Dr John Douillard, David Wolfe, Arianna Huffington, Gabrielle Bernstein, Dr Andrew Weil, Joshua Rosenthal (az alapító)…stb

Több, mint százféle táplálkozási móddal ismertetnek meg, ami segít tágítani a nézőpontot. Az egy év során alkalom nyílik arra is, hogy kisérletezzen az ember saját magával, és rájöjjön mi minden működik és mi az, ami nem. Az IIN emellett coaching és business képzést is ad.

1912019_10151987845147636_1608736380_o

Nekem életem egyik legfantasztikusabb évét adta az IIN, ami egyébként egy teljesen online működő program, ami lehetővé teszi, hogy az ember bárhonnan elvégezhesse és olyan ütemben, amiben neki ez kényelmes és megoldható.
Életre szóló változásokat és mélyebb megértéseket hozott az én életemben is. Ez az a program, amit autodidakta módon történő tanulással nem lehet pótolni. Hiába én is előtte már évek óta tanultam és olvastam wellness témában, az IINnek köszönhetem, hogy a coaching elsajátítása mellett segített a korábban felhalmozott tudásomat is a helyére tenni, rendszerbe és perspektivába helyezni, szélesíteni a látószögemet és mélyíteni a tudásomat. Minden nap hálás vagyok érte, hogy rátaláltam és elvégeztem a programot. Hatalmas élmény volt és szívből ajánlom mások számára. Barátaim és ismerőseim, akik azóta szintén belevágtak ugyanígy éreznek. Az egy éven át és még tovább is tartó folyamatos támogatás és inspirálás élet megváltoztató hatással jár.
Ha bármi kérdésetek lenne, nyugodtan írjatok továbbra is a vera@appleandsoul.com email címre, ahogy időm engedi nagyon szivesen válaszolok minden érdeklődésre.

Amenyiben érdekel bárkit is, a korábbi IINről szoló posztjaimat ITT megtaláljátok :)

A csodák mindig halkan zörgetnek

Szepesi Maria

“A csodák mindig halkan zörgetnek ajtódon. Ha azt mondod, csak a szél zúg odakint, kavics koccant az üveghez, vagy néhány száraz falevél rezzent a földön, s ülve maradsz, a csoda kivűl reked. Te nem nyitottál ajtót neki…. Ha nem volna a csoda igaz, nem tudnál róla.

Boldog az az ember, aki úgy éli léte teljességét, hogy nem felejtkezik meg az újjászületés és elhalás örök váltakozásáról. A nappalba nem kapaszkodik görcsösen, az ejszakától nem fél oktalan rémülettel. Úgy fogadja az anyag törvények kettős ütemét, mint örökkeletű szellemének soron következő állomását végtelenből végtelenbe tartó vándorútján.

A gyermek és a bolond egyaránt boldog, mert nem les múltba és jövőbe, nem ismeri a halált, tehát nem fél tőle, a halhatatlan jelenben él!

A félelem a sötétség árnyéka, az erőtlenség víziója. Az öröm a kimeríthetetlen életerő forrása.

Örülj bátran minden pillanatnak, amellyel a sors megajándékozott. Aggódó menekülésed a jelen tiszta örömétől bűntudatból fakad. Azt hiszed: az öröm bűn, amelyért büntetés jár. Pedig e bűntudat éppen a pillanat kreatív örömének elmúlasztásából születik.
Az öröm művészete abban áll, hogy önmagából táplálkozik. Nem szorul alkalomra, erőltetett csiholásra, mert akkor szalmalánggá válik, amelynek ellobbanása után mélyebbnek tűnik a sötétség.

A gyógyító öröm egyenetes napsütés belül. Ez az élet kiolthatatlan lángja, amely kezdés nélküli, s végtelenbe rezgő derűvel világítja meg a körülötte hullámzó erős szimbólumokban kifejeződő jelbeszédet.

Ettől a pillanattól kezdve élj a teremtés isteni örömében! Teremtsd újra gondolatvilágodat! Mágikus gyakorlattal hangold át viszonylatodat a külvilággal!

Csak egyfajta öröm van: az, amelyik az örökkévaló élet biztonságából fakad. Minden más örömképzet, villanó átmenet inger és kielégülés között.” Szepes Mária – Füveskönyvek

Reggeli quinoás napfény kása

quinoa porridge

Hozzávalók:

  • fél bögre kifőzött quinoa
  • 2-3ek chia mag
  • 2dl zab- vagy rizstej
  • csipet fahéj és vanília
  • 2ek kókusz chips

Topping – 1 barack felkockázva, áfonya, szeder, beáztatott dió, 1ek cacao nibs és 1ek folyékony állagú natúr mandulkrém

További quinoa kása recepteket ITT találtok korábbról.

A rostban gazdag táplálkozás fontossága

A rost egészségre gyakorolt hatása. A rost ugyanis:

  • stabilizálja a vércukrot és inzulint – által csökken az epekő és vesekő
  • csökkenti a kortizolt – a fő stressz hormont
  • segít a bélrák megelőzésében, elkerülésében
  • lecsökkenti a rossz ösztrogént
  • segíti az egészséges bélmozgást
  • fontos szerepe van a méregtelenítésben
  • csökkenti a szívbetegségek kialakulásának kockázatát
  • hozzájárul az ideális testsúly eléréséhez és fenntartásához illetve a szép bőrhöz is

IMG_4753A rost megvédi a belet a sérülésektől és betegségektől. Ha tökéletesen működik, nincs benne sem gyulladás, sem allergia. A rost hozzájárul a bélrendszer optimális működéséhez – a jóllakottság érzését adja, segít a mérgek eltávolításában és, hogy a kiválasztás is megfelelő módon történjen.

Átlagosan egy nő mindössze 13g rostot fogyaszt naponta. Az ajánlott mennyiség azonban legalább 35-45g nők számára és 40-50g férfiak számára. Ha valaki úgy érzi nem fogyaszt elegendő rostot mindenképpen fokozatosan kezdje el növelni a napi adagot (napi max 5g-mal), hogy elkerülje a kellemetlen emésztési tüneteket, mint felfúvódás, gázok és székrekedés. S mindenképp figyeljen arra is, hogy igyon elegendő vizet a nap folyamán, ami elősegíti a könnyebb emésztést!

Kíváló rost források:

  • zöldségek, hüvelyesek
  • gyümölcsök
  • teljes kiőrlésű gabonák (quinoa, köles, amaranth, hajdina, árpa, rizs, teff, zab, cirok, tönköly, kamut, bulgur…)
  • chia mag, lenmag, psylliummag

A blogon található receptek mind rostban gazdag ételeket promótálnak. S ha ide kattintotok, akkor pedig kifejezetten a hormonális egyensúlyt promótáló receptek és ételek között tudtok böngészni.

Felhasznált források Innen Innen és Innen

Pancake varieties for breakfast

pa

Palacsinta variációk 


Édesburgonyás palacsinta

Hozzávalók: 3 bio tojás, 1 párolt édesburgonya, csipet fahéj, 2 ek zabpehely – isteni pl grillezett fügével!

IMG_5135Banános palacsinta

4 bio tojás, 2 banán, 1 ek chia mag, negyed bögre zabpehely, csipet fahéj és vanília

Cukkini palacsinták

2 bio tojás, 1 kisebb méretű cukkini lereszelve, fél bögre tönköly liszt, csipet só és 1,5 pohár zabtej (ha kevésbé sűrűre szeretnénk a tésztáját, lehet hígitani). Sósan avókádóval és paradicsommal szeretem enni, de lehet bátran gyümölcsökkel is, mivel kellemesen semleges az íze.

A hozzávalókat minden esetben összeturmixoljuk, majd egy csepp kókusz olajon 10 centis korong formákban szoktam a palacsintákat kisütni, kicsit vastagabban mint egy normál palacsintát. További pancake recepteket a blogon ITT találtok.

Isteni köles kása ropogós gyümölcsökkel és málna coulisszal

IMG_4978

Hozzávalók:

  • 1 adag növényi tejben előre kifőzött köles kása, fahéjjal, vaníliával és pici citrommal
  • fahéjas grillezett gyümölcs darabkák mandula és zabpehellyel
  • málna coulis (friss málna 10-15 percig összefőzve)
  • kókusz pehely
  • pár szem áztatott dió vagy mandula
  • friss vegyes bogyós gyümölcsök
  • opcionálisan: cacao nibs

Az első réteg lehet a málna coulis, amire rájön a köles kása, majd a grillezett gyümölcs darabkák, dió, kókusz pehely, cacao nibs és friss bogyós gyümölcsök. Jó étvágyat hozzá :)

Grillezett fügés parfait

IMG_4954

Hozzávalók és elkészítése:

2 zöld alma, 3 őszibarack, 8 szem szeder, 3-4 friss füge.

Kockákra vágjuk az almákat és a barackot. Hőálló edénybe tesszük. Ráhelyezzük a 8 szem szedret, majd egy csipet fahéjjal megszórjuk az egészet.

Ezután fél pohár mandula pehlyhet és zabpelyhet vegyesen összekeverünk. Adunk hozzá 1tk kókuszcukrot, egy kis fahéjat és vanilíát. Az egészet összekeverjük és rászórjuk a gyümölcsökre majd betesszük a sütőbe 180an fokon 30 percre. Frissen és másnap hűtőben tartva is fogyasztható. 2-3 fő részére elegendő.