Dream

Ma éjszaka New Yorkról álmodtam. Nyár volt. A Central Parkban bicikliztünk. Istenieket ettünk. Esténként a Broadwayra jártunk. Heteket töltöttünk ott, s közben New Yorkról szóló filmeket néztünk, meg a legújabb mozifilmeket a Times Square-en… Itt már hétvége van. Túl vagyunk a kora reggeli frissítő úszásunkon is, de még mindig annyira élénken él bennem az álom és a hozzákötődő érzések, hogy késztetést éreztem, hogy leírjam.
13235225_805067242927364_7685143816931930016_o

Nem tudom más is szerelmese-e New Yorknak, de én már első látogatásomkor menthetetlenül beleszerettem. Pont 15 éve jártunk ott először, de minden részlete élénken megmaradt bennem.
2001 nyara volt. Június legvége. A világ minden tájáról érkező egyetemistákkal együtt érkezünk New Yorkba, orientációs tréningre. 40 fok, eszméletlen pára és a gőzőlgő beton szaga csapott arcul, amikor kiléptünk a JFK termináljából. Majd egy rapper vezette fekete csőrős busszal vittek be bennünket a New Yorker Hotelbe. S ahogy beértünk Manhatten szigetére minden azonnal ismerőssé vált. Filmekből, képekről, a magazinok lapjairól… soha nem felejtem el azt az érzést! Azóta többször visszamentünk és az érzés semmit nem változott. Imádom a város hangulatát – mint turista. A pezsgést, a nyüzsgő és színes emberi forgatagot, de még a sokszor szemetes utcákat is. A város sokszinűségét. A Central Park zöldjét. A new yorki akcentust és emberi közvetlenséget. A kilátásokat. A tűzlépcsős házakat. Hudson folyó menti parkokat és partykat….stb
13227257_805067199594035_6508028712288881415_o

Ezt az isteni reggelit (amit később rekreáltam Madridban) az egyik new yorki Le Pain Quotidienben ettem a legutóbbi látogatás alkalmával.

Bean dip sandwich a la New York:
Hozzávalók: 250g puhára főzött vörös- vagy fekete bab, fél gerezd fokhagyma, 3ek friss citromlé, kömény, só, bors és oliva olaj. Robotgépben krémes állagúra turmixoljuk, pirítósra kenjük és minél több friss zölddel, avokádóval, paprikával, retekkel és ami ebben az évszakban terem fogyasszuk :) Szépséges hétvégét mindenkinek!