Banános csokikrémes zabpelyhes pohárkák

Korábban is készítettem már, az eredeti recept egy volt IINes angol osztálytársamé. Ma már picit módosítva készítem, de igazából nem lehet elrontani, jól variálható :)

P1140434

A zabpelyhes pohárkákhoz hozzávaló, amiből 5db kosárka jön ki

  • 3/4 bögre zabpehely
  • 1ek nyers kakaópor
  • 2ek juharszirup
  • 1ek kendermag és chia mag
  • 1kk vanília
  • csipet só
  • 2ek bio joghurt (mivel most kisérletezünk a házikészítésű joghurttal ezért én most vaníliásat adtam hozzá, az volt itthon)
  • 1ek kókusz olaj

Elkészítése: az összes hozzávalót összekeverjük majd 5 rekeszt a muffin sütőformában kikenünk kókuszolajjal és kosárka formában belenyomkodjuk a zabpelyhes masszát. Kb 12-15 percig sütjük 180 fokon. Figyeljük, ne égjen oda – sütőnként változó.

A csokis krémhez:

  • 1 közepes érett banán
  • 1tk nyers kakaópor
  • 2 kocka étcsoki, lehet narancsos is
  • 1ek chia mag
  • egy marék kesudió, kb 22 szem, de ha van otthon mandulavaj (almond butter), akkor a kesu helyett tehetjük azt is bele 2-3 kanállal
  • csipet só, vanília és fahéj
  • annyi víz csak, hogy sűrű, krémes, pudingszerű legyen állagra.

Elkészítése:

Az összes hozzávalót turmixba tesszük és miután kisültek és kihültek a csokis zabpelyhes kosárkák, megtöltjük őket a krémmel és diszítjük, amivel csak szeretnénk. Én ma reggel málnával ettem, Dani bio étcsoki pöttyökkel :)

2 thoughts on “Banános csokikrémes zabpelyhes pohárkák

Leave a Reply

