A rendszeres testmozgás előnyeiről

sport”Not exercising is like taking a depressant.” – azaz, ha nem végez az ember rendszeres testmozgást az olyan, mintha depresszáns szert szedne! – tartja a híres egykori Harvard Egyetem pozitiv pszichológia professzora, Dr. Tal Ben-Shahar, aki az egyetem egyik legsikeresebb es leglátogatottabb óráit tartotta.

A rendszeres testmozgás azért is nagyszerű dolog, mert nem csupán boldogság érzetünk nő vele, hanem energikusabbnak érezzük magunkat, immunrendszerünket erősítjük, és mentális képességünk is növekszik általa! Kitartást, magabiztosságot, erősebb idegzetet kapunk a rendszeres sportolással! Csodálatosan működik stressz levezetés, pánikrohamok és depressziós tünetek kezelése esetén is. Továbbá nagyon jó hatással van az emésztésre, bőrre és elősegíti a pihentető mély alvást is! Az ember eredendően mozgásra lett ‘tervezve’, nem arra, hogy egész nap üljön. A testmozgás pedig különösen hatásos, ha kint a szabadban végezzük, hiszen ezáltal a szükséges D-vitamint is megkapja szervezetünk. Mind-mind lényeges szerepet jatszanak testi-lelki és hormonális egyensúlyunk helyreállításában és megtartásában.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s