Caqui gyümölcs aka datolyaszilva

persimone

Ismeritek a caqui gyümölcsöt, vagy magyarul datolyaszilvát?

Tudom, hogy itt a blogban már nem egyszer írtam róla, de mivel olyan sok új ember is beköszön az oldalra, gondoltam újra felhozom, ha már úgyis épp szezonja van.
Én először Szöulban találkoztam vele, 10 évvel ezelőtt. Egy sikeres felvételi interjút követően, a business protokolt követve, meghívott a HR manager a többi koreai kollégával együtt egy meglehetősen ‘fancy’ étterembe Dogok Dongban, ahol dolgoztunk, a céggel szemben. Érdekes módon desszertként szolgálták fel, pürésítve, tápióka golyócskákkal. Persze arra, hogy valójában mit ettem csak évekkel később jöttem rá, ott helyben csak találgatni tudtam :) A legközelebbi tippem a sütőtök püré volt, de a mókás az volt, hogy a kollégák sem tudták megmondani, hogy mit eszünk. Aztán, amikor átköltöztünk Spanyolországba, ahol szintén megterem, vált igazán táplálkozásunk részévé a téli időszakban.
Szeretem mangóval, ananásszal vagy banánnal párosítani, csipet fahéjjal és szegfűszeggel, vízzel hígitva és a reggeli részeként fogyasztani. Mivel viszonylag magas a gyümölcscukor tartalma nem fogyasztom napi szinten, de amikor idény van, szeretek hetente pár szemet bespájzolni belőle és a hét folyamán szép lassan elfogyasztani. :)

Leave a Reply

