Természetes fényvédelem

enjoy the sun

A legjobb mindig, ha szervezetünk táplálását és védelmet belülről kezdjük és úgy haladunk kifelé. Biztos vagyok benne, hogy ti is sokat olvastatok már arról, hogy a boltokban kapható kommersz fényvédők legtöbb esetben többet ártanak, mint használnak, amit könnyen le is tudtok ellenőrizni pl itt: http://www.ewg.org/2015sunscreen/ csak írjátok be a fényvédő márkáját és máris kidobja mennyire toxikus vagy épp ajánlott az adott termék. A legveszélyesebb mindközül a sunblock, ami még blokkolja is a szervezetet, hogy az D vitamint állítson elő, ami elengedhetetlen a csont és immunrendszerünk egészségéhez illetve a rák megelőzésben is nagyon fontos szerepet tölt be. A D vitamin hiányt alapvetően a következő betegségekkel hozzák összefüggésbe: szív- és érrendszeri betegség, magas vérnyomás, sclerosis multiplex, depresszió és bőrrák. A nap élet energia, és annak teljes kerülése sokkal veszélyesebb lehet, mintha valaki a napon tartózkodik. Meg lehet azonban tanulni tudatosan élvezni az éltető napfényt. Lehetőleg kerüljük a déli órákat (11 és du 4 között). Ha mégsem megoldható, akkor a megfelelő öltözet, sapka, kendő és az árnyékos oldal keresése segíthet. Illetve ezekben az órákban fontos a jó minőségű napfény védő is, amit ma már akár otthon is el lehet készíteni, de  bio boltokban is kaphatóak már megbízható termékek és bizonyos tiszta olajok, mint kókusz, oliva, szezámolaj stb (forrás) is védelmet adnak.

Mindezek mellett, amit tenni tudunk bőrünk védelmében az az, ha egészségesen táplálkozunk. Fontos, hogy megadjuk a megfelelő táplálékot szervezetünk számára, mely növeli bőrünk antioxidáns védelmét valamint megvéd az UV sugárzástól. Antioxidánsban gazdag ételekgoji bogyó, áfonya és minden bogyós gyümölcs, narancs, cékla, répa, kelbimbó, csírák, minden zöld leveles, gránátalma, édesburgonya, avokádó, brokkoli, karfiol, tök, papaya, sárgabarack, mangó, zöld tea, kurkuma gyökér, kiwi, paradicsom, piros paprika, árpa, rozs, zab, csipkebogyó…stb Omega 3 zsírsavban gazdag ételek: amennyiben tiszta forrásból be tudja az illető szerezni, akkor lazac, szardínia, hering, makréla, illetve növényi formában: mikro algák, zöld levelek, len-, kender- és chia mag. Ezenkívűl fontos az elegendő tiszta víz fogyasztása, hogy szervezetünk mindig kellően hidratált legyen (a legtöbb ember súlyosan dehidratált, anélkül, hogy tudna róla).

Dani6 frissítő antioxidánsban gazdag smoothie ötlet, de további lehetőségek száma végtelen :)

♥ Egy pohár áfonya, két pohár kókusz víz, 1tk búzafű por és 1tk búzacsíra.

♥ Egy pohár kókusz víz, 3tk nyers kakaó, egy marék áfonya és eper, 1tk goji bogyó, 1tj chia mag, 1tk spirulina vagy chlorophyll por, 1/2tk maca por, 1tk acai por, csipet fahéj.

♥ Egy marék áztatott mandula, két pohár víz, csipet fahéj, ujjnyi friss gyömbér és kurkuma, két szem datolya, 2tk chia mag.

♥ Három naracs, egy darabka friss kurkuma, gyömbér, két répa, fél citromnak a leve, egy pohár víz.

♥ Két kisebb méretű cékla, egy marék bogyós gyümölcs, egy alma, csipet fahéj + víz

♥ Két kiwi, fél mangó, egy marék kale vagy spenót, 2dl lehűtött bio zöld tea.

Számos nyári tápláló étel receptjét is megtaláljátok a blogon ITT. De a kulcs mindig az évszakkal megfelelő táplálkozásban rejlik. Amit az adott helyen terem a föld, elsősorban azzal tápláljuk testünket.

Ha mindent megtettünk és mégis leégtünk, akkor álljon itt pár ötlet arra is, hogyan előzzük meg a hámlást és enyhíthetsük a napégés általi fájdalmat:

– vizezzünk be egy kis méretű törölközőt vízben hígított bio almaecettel, vagy vegyünk egy hűsítő fürdőt, amihez teszünk pár kanál bio alma ecetet.

– EPSON só fürdő szintén nagy segítség ilyenkor!

– 100%os szűz kókuszolaj felgyorsítja a gyógyulást és elősegíti a bőr sérült szöveteinek regenerálódását és 4-6 faktoros védelmet biztosít a káros sugarak ellen.

– A tiszta Aloe Vera szintén sokat segít

– A jóminőségű bio E vitamin helyileg bőrre kenve ápoló hatással bír. Én heti 1-2 ilyenkor nyáron éjszakára szoktam felkenni. Csodálatos ránctalanító és mélyápoló hatása van és kifejezetten jót tesz a nap égető hatása után, hogy lenyugtassa a bőrt.

További hasznos információk a témában megtalálhatóak a következő cikkekben: ITT ITT ITT ITT és ITT

3 thoughts on “Természetes fényvédelem

  1. Nagyon jó tippeket adtál, hogy hogyan lehet segíteni a bőr regenerációját. Én is nagyon figyelek mind Liliána, mind a saját bőrömre is, pont jó, hogy déltől háromig alszik, és akkor benti csendes pihenő van nekem is. És nincs meg a kísértés, hogy esetleg a napon legyek.
    Az utolsó pontban amit írtál, az tulajdonképpen olaj? Vagy krém?

  2. Az E vitamin-ra gondolsz? Tudod, azok a kis kapszulas vitaminok, amiket en ki szoktam szurni, es ugy kenem ra a boromre :) De csak a legjobb bio minoseget vedd abbol is! puszi

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s