Mi segít hormonháztartásunk egyensúlyának visszabillentésében?

Mi minden segít hormonháztartásunk egyensúlyának visszabillentésében?

Life & health coaching practice-om egyik fő témája a női hormonális egészség és feminin energiáink és bölcsességünk kiaknázása és felhasználása áll, ami hozzásegít a bennünk rejlő kreatív energiák mozgosításához, lelki nygalmunkhoz, önmagunk értékeléséhez és megbecsüléséhez, a tisztább látáshoz, álmaink megvalósításához, önmagunk és Anya Földünkkel való mélyebb kapcsolatunkhoz. Ezekhez jön hozzá az emésztőrendszer tökéletesítése és a mindennapi stressz kezelés. A kiegyensúlyozottság, élettel való nagyon fokú elégedettség és szép bőr az mind-mind bónusz :) Nálam ezek a témák teljesen összekapcsolódnak és elsősorban ezeken a területeken nyújtok szeretetteljes támogatást csupaszív nőtársaimnak.

Miután elvégeztem az IINt, Dr Sara Gottfried és Alisa Vitti hormon kurzusait, valamint Dr John Douillard ayurvédikus kurzusát, tisztán egyértelművé vált számomra is, hogy a stressz és gyenge emésztőrendszer áll a legtöbb betegség és mindenféle hormonalis probléma hátterében, amiben alapvetően a következő dolgok jelentős segítséget nyújtanak, hogy a szervezet visszataláljon a homeosztázisba:

Vércukorszint stabilan tartására (emlékezzünk, minél stabilabban tartjuk a vércukorszintünket, annál jobb hangulatunk lesz, annál stabilabb lesz az energia áramlásunk, és annál elégedettebbnek érezzük magunkat az élettel is.)

– Elegendő tiszta víz fogyasztása.

– Napi 8-9 óra pihentető alvás.

– Rendszeres testmozgás. Testi és mentális flexibilitás.

– Koffein és alkohol minimalizálása, elhagyása.

– Cukor, fehérliszt és kemikáliával tele feldolgozott élelmiszerek kerülése.

– Minél több növényi táplálék. Friss, szezonális zöldségek, zöldek, gyümölcsök, hüvelyesek, magvak, olajok (ez utóbbiak főleg az őszi és téli időszakban) fogyasztása. 

– S mindközül a legfontosabb: a STRESSZ minimalizálása és annak kezelése! Legjobb, ha az ember több különböző stratégiával is rendelkezik, amivel segíteni tud saját magán a stressz kezelésében. Lehet ez egy séta a friss levegőn, mezítláb járkálás, légzés gyakorlatok, rendszeres meditácó, jóga vagy túrázás a természetben (ez a Vata személyiségeknek kimondottan jót tesz :), nőknél a barátnőkkel együtt feltöltődéssel töltött idő szintén nagyon fontos! :)

S ahogy korábban, ebben és ebben a cikkben, írtam róla, minél több örömforrásunk van az életben, annál rugalmasabban és hatékonyabban kezeljük az élettel járó hullámvölgyeket és stresszt, erre mindig emlékezzünk.

Amikor az ember konstant stresszben él szervezete állandóan cukrot és szénhidrátot kíván. Stresszben a test képtelen zsírt égetni és nem kapja meg a szervezet számára oly fontos nyugtató, biztonságot adó energiákat.

Illetve amikor bármilyen hormonális egyensúlytalanságban szenvedünk, ahogy Dr Claudia ajánlja, kérdezzük meg magunktól, hogy ”Az életemnek mely területe nincs egyensúlyban? Hová kell fókuszálnom jobban, hogy egyensúlyi állapot álljon be?” Test-lélek-szellem harmóniája elengedhetetlen az életben. Mind a három terület ápolása rendkívűl fontos és meghatározó. Boldogságunk nyilván nem az elfogyasztott superfoodok és zöldségek mennyiségén múlik, de hogy mennyire műkődik jól az emésztőrendszerünk, hogy mennyire tartjuk stabilan vércukorszintünket és mennyire vagyunk képesek a stresszt kezelni bizony nagymértékben befolyásolja, hogyan érezzük magunkat úgy általában és mennyire vagyunk elégedettek az életünkkel. S nem árulok el vele nagy titkot, de az egészségesen ragyogó szép bőr szintén ezeken (is) múlik.

Jöjjön most pár olyan reggeli ötlet, ami segít a vércukorszint stabilizálásában és a hormonháztartásunk visszaállításában és egyensúlyban tartásában. Ezek egyebként nyugodtan akár ebédre vagy vacsorára is fogyaszthatóak.

1. Párolt édesburgonya, egy maréknyi adzuki bab, 1db főtt bio tojással.

2. Egy marék quinoa, párolt spenót szezámmaggal, fél avokádó, egy tojásból készült rántotta, pár kanál kimchivel.

3. Avokádó, retek, humusz, 1 bio lágy tojás, zöldek és két szelet pirítós.

4. 2 bio tojásból készült rántotta, sok sok zölddel és paradicsommal.

5. Avokádós szendvics csicseriborsóval és friss szezonális zöldségekkel.

6. Koreai sütőtök leves adzuki babbal, quinoával és magvakkal.

Breakfast experiment2

További ételek, amik segítenek a premensturációs tünetek és minden hormonális jellegű tünet enyhítésében:

– grillezett zöldségek: mint pl édesburgonya, sütőtök, fehérrépa, karfiol (vagy ahogy édes kisfiam mondaná: fehér brokkoli :), diófélék és magvak, köles, hüvelyesek, menta, chlorella, bogyós gyümölcsök, bio tojás, kis adag, de annál magasabb minőségi étcsoki vagy raw csoki

Restoratív jóga gyakorlatok kifejezetten alkalmasak a pms időszakban, mint pl EZ a videó.

További tippeket a témában a hormonális egészségről szóló írásaimban találtok még: ITT.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s