Mangó Chia Puding

Időnként fogalmam sincs, hogy melyik receptet hol osztottam meg, de ha jól emlékszem ez a recept még a magyar oldalra nem került fel :) Onnan jutott eszembe, hogy megosszam, mert itt újra mangó szezon van, s bár ritkán eszem, a mangó fogyasztása kifejezettem a hidegebb, szárazabb Vata időszakban, azaz ősszel és télen a legideálisabb, mint azt annó Dr John Douillardtól, ayurvédás tanáromtól, megtudhattam. Ugyanis a mangó is a melegítő ételek közé tartozik. Ha kíváncsiak vagytok esetleg összeírhatom azokat a zöldségeket és gyümölcsöket, amiket a hidegebb, téli időszakban ajánl az Ayurvéda s hogyan erősítsük meg immunrendszerünket és tegyük a telet ételekkel melegebbé.

mango chia pudding

Most pedig jöjjön a recept.

Hozzávalók:

  • 1 mangó
  • 1 szelet avokádó
  • 3-4 ek chia mag
  • 1ek kókusz pehely
  • 1kk vanília
  • 1dl növényi tej

Az egészet turmixoljuk össze annyira, hogy egy kicsit darabos maradjon és tegyük hűtőbe pár órára. Mangó kockákkal, málnával illetve kókuszreszelékkel díszithetjük vagy bármi mással, ami eszetekbe jut. Jó étvágyat hozzá!

6 thoughts on “Mangó Chia Puding

  1. Hu, milyen jo sok receptet tettel fel. Erre a mangos puddingra emlekszem, mert nemcsak isteni, hanem gyonyoruen harmonizal a bicajos fotoddal. :)
    Reszemrol orulnek, ha feltenned, hogy melyik gyumolcsoket es zoldeket fogyasszuk most osszel es telen, es egyaltalan hogyan erdemes keszulni tesben es lelekben erre a Vata idoszakra.

    • Koszonom, en is ugy meg tudok orulni, amikor eszreveszem, hogy egy-egy korabbi kepem epp passzol meg szinekben is az etelhez, amit epp keszitek :)

      Ha lesz idom, kifejtem ezt a temat is, bar lehet csak annyira marad kapacitasom iden, hogy ezzel kapcsolatos linkeket osztok meg a FB oldalamon. Benne vagyok meg az Alisa fele hormon kurzusban, amirol irok ujra hamarosan, illetve jovoheten kezdek egy nagyon intenziv 6 hetes szuper life coachingot is.

      puszi nektek

  2. Egyrészt, hű de szépek a képek! :)

    Másrészt: a mangót és az avokádót lehet így vegyíteni? Nekem valahogy az avokádó annyira “zöldség” nem pedig gyümölcs, pedig ha jól tudom, akkor az avokádó nem zöldség.

    Én is nagyon kíváncsi vagyok a listára, hogy melyik ételek mikor ajánlottak, akár link formájában is. Érdekes, de én avokádót csak ősszel eszem, az év többi részében egyszerűen rá sem bírok nézni. :(

  3. Az avokado gyumolcs es a szinte teljesen semleges ize miatt csodalatosan kombinalhato mas edesebb gyumolcsokkel. En azert szeretem kombinalni, mert tompitja az esetlegesen edesebb gyumolcsok izet es segit a vercukor stabilizalasaban, mivel lassabban ereszti a bennuk levo cukrot (glukoz) a veraramlatba, s altala igy hosszabbtarto energiat biztosit szamunkra. En egy jo feleve szinte minden zoldturmixba is teszek egy fel avokadot, es selymes izuve varazsolja a smoothiekat.
    Az avokado egyebkent kifejezetten a hideg idoben idealis. De ez egyben tipus kerdes is, en mint vekony Vata dominansu, nekem magasabb a zsiradekok iranti igenyem. Karesz pl inkabb pita es kapha, o szinte semmilyen zsiradekra nem vagyik, csak minimalis szinten. de o sokkal konnyebben is vesz fel kilokat, mig nekem sokkal nehezebben megy. De jo ideje mindketten bealltunk a sajat magunk idealis testsulyara es tartjuk is :) Csak hallgatni kell az osztoneinkre es testunk jelzeseire. A te tested is egeszen biztos, hogy nem veletlen nem kivanja az avokadot az ev tobbi reszeben :)

Leave a Reply

