Strength, Energy, and Joy

mindfulness

EZ és az ehhez hasonló kundalini jóga órák váltak az utóbbi időben kedvenceimmé a megszokott yin és restorative yoga mellett.

A belinkelt kundalini óra kifejezetten egy erősítő jóga óra, mind fizikailag mind mentálisan. Arra tanít és ‘erősít’, hogy az ember képes legyen a nehezebb és kényelmetlenebb időkben is beengedni az örömet és felfedezni a szépet és a jót a mindennapi apró dolgokban is.

Ahhoz, hogy az ember igazán át tudja érezni az örömet az életben, a fájdalmat is meg kell engednie magának. Egyik nem megy a másik nélkül. Feel it all! – ahogy Gloria (kundalini jóga tanár) mondaná! Érezd át az összes érzelmet, amit a nap folyamán érzel. Ne menekülj előlük! Hagyd magad megélni őket, mert különben csak elnyomod őket. Live your life with all your heart! A boldogságot és örömet magunkban találjuk, mások nem adhatják meg nekünk. Mélységekben kell ismernünk önmagunkat ahhoz, hogy tudjuk mi az, ami örömet ad a számunkra. A mi feladatunk boldoggá tenni saját magunkat, senki más nem felel érte. Nekünk kell tisztán látni, hogy mik azok a limitáló dolgok, gondolati és viselkedési minták, amik esetleg ebben akadályoznak bennünket és itt az idő elengedni őket. Az erőt, ami bennünk van, és ami segít, hogy a boldogságot megéljük ott találjuk minden egyes lélegzetvételben. Ezért is olyan fontos, hogy az ember megtanuljon helyesen lélegezni, és amire többek között a Kundalini jóga is oly nagy hangsúlyt helyez. A helyes levegővétel segít bennünket összekötni szívközpontunkkal és kinyitni azt, hogy újra nyitott szívvel élhessünk. Mert bármennyi fájdalom is ér bennünket életünk során, a szivünket ne zárjuk be sosem – különben elzárjuk magunkat az élet adta örömöktől és boldogságtól. Merni élni, merni sebezhetőnek lenni, merni önmagunkat és érzéseinket vállalni teljes mértékben – erről szól az élet.

A Kundalini jóga egyébként abban is nagyon sokat segített nekem, hogy teljesen felépüljek az Adrenal Fatigue/Mellékvese kimerülésből, amiből jó két év volt mire teljesen felépültem. A futást átmenetileg nekem abba kellett hagynom, mert túlzott stresszt helyezett az akkor kimerült szervezetemre. Nagyon érdekes egyébként, mert gyakran eszembe szokott jutni az a koreai és valószinűleg távol-keleti hozzáállás, miszerint a nőknek nem ajánlott a futás, mert összerázza a belső női szerveket. Helyette mindenütt én is joggingoló nőket láttam míg Szöulban éltünk. Futni egyet sem. Biztos, hogy van benne igazság.

Én 621678_10151068032787636_110525661_omégis beleszerettem annak idején a futásba, mert egy olyan fajta szabadság érzetet és inspiraciót adott, amit előtte ilyen formában másban nem éltem meg – aki fut, az biztosan tudja mire gondolok. De akkor még nem tudtam, hogy ez az én szervezetemben stresszként csapódik le. Ami végül az utam és fejlődésem részévé vált. Azzal, hogy pár hónap alatt a 0ról 10km-eket kezdtem el futni, valamint akkoriban álltam át drasztikusan egy újfajta rostban gazdag életformára, ami utólag nézve nem csoda, hogy kikészitette a szervezetemet. Ez is tanítommá vált. Mint ahogy a legtöbb nehézség, amit megtapasztalunk életünk során, mind-mind, egyfajta tanitás az életünkben, ami által formálódunk, erősödünk és egyben lágyabbakká, hajlékonyabbakká is válunk.

10923826_10152632854712636_4685539852266100013_nÉn például a hormonális egyensúlytalanságban megtaláltam a lehetőséget, ami nemcsak egy mélyebb szintű önismerethez vezetett, de ahhoz a szakmához is, amit életfeladatomnak érzek. Meg kellett nekem is tanulnom, hogy semmi nem történik velünk véletlenül. Minden a mi legmagasabb érdekünkben történik és alakul. Igazából nincs jó és rossz, a minőségét a dolgoknak mi emberek adjuk hozzá. A dolgok egyszerűen csak vannak. A lényeg abban rejlik, hogy mi mit kezdünk a különböző helyzetekkel és tapasztalatokkal. Saját fejlődésünkre fordítjuk őket, vagy hagyjuk magunkat benne ragadni az áldozat szerepben.

Az elmúlt évek abban is segítettek, hogy megtanuljam elfogadni a nehezebb és fájdalmasabb érzések megéléset – nem pedig elmenekülni előlük, – mert a tovabbiakban erőt, tapasztalatot és rugalmasságot is, csak íly módon tudok belőlük meríteni.

134435_10151068039667636_1684124491_o

Számomra az elmúlt évek belső folyamataiban nagyon sokat segitett a Theta Healing, a Kundalini és Yin yoga, az IIN és az Ayurvéda is, amiért nagy hálával érzek, hogy nyitott voltam és megengedtem, hogy mindezek rámtaláljanak és pozitívan transzformálják az életemet.

14 thoughts on “Strength, Energy, and Joy

  1. Egyetemi éveim alatt jártam először jóga órára. Külön neve nem volt az órának, de most felfedeztem néhány ismerős mozdulatot a videóról, amiket például a vizsgaidőszak okozta stressz feloldására/levezetésére ajánlott akkor az oktató. :) Felkeltette az érdeklődésemet a Kundalini joga!

  2. Eszter, az latod nekem is nagyon jol jott volna vizsgaidoszakokban! Helyette hutot tisztitottunk meg takaritottunk kozvetlen a szigorlatok elott, hogy valahol levezessuk a feszultseget :)) Ha gondolod, szivesen atkuldom az email cimedre a meghivot az oldalhoz, amivel 2 heten at ingyenesen csatlakozhatsz a programjaikhoz! En evek ota elofizetek mar naluk, csupan 9 euro havonta, de minden nap hasznalom jogara v meditaciora. S ezenkivul is meg egy csomo programjuk van, taplalkozas es lelki, spiritualis wellbeing teren is!

  3. Bar nem olvasom a kezdetektol fogva a blogodat, de azert mikor az IIN-t kezdtuk egyutt gyorstalpaloan “catching up”-oltam es nagyon erdekes es jo nezni/olvasni a fejlodesed, az utat, amin haladsz. Erdekes, amit a futasrol irsz. Mig egy reszeben biztos van igazsag, azert szerintem ilyen egyszeruen nem lehet kijelenteni, hogy a futas az a noknek nem valo, vagy csak a 3 ayurvedas kategoriaba dobni az embereket. Szerintem ez bioindividualitas megint: ayurvedas tipus is, nem is, de kor, testfelepites, szervezet felepitese, szervezet erossege, eghajlat, betegsegek, hormonok es minden. A futasnak mindenkepp rengeteg pozitiv velejaroja van es nem csak a ‘runner’s high’-ra es pszichologiai hatasokra ertem. Bar egy egeszseges happy mind/soul az mar tobb, mint fel egeszseg. Termeszetesen azt nem vitatom, hogy szamodra az nem tett jot, es ki tudja talan a jovoben, de most ez nem a leghelyesebb mozgas es eletforma szamodra. Csodalatos, hogy ezt igy felismerted es koveted. (En bizony nem tudnam feladni meg, ha egeszsegem azt is diktalna. A lelkem ettol – is – el. Es boldog vagyok meg halas, hogy visszakaptam a hosszu csipo-ugyeim utan.) Orulok, hogy megtalaltad a jogat es ilyen jo hatassal van rad. Minden, amit irsz a boldogsagrol csak bologatok. Tanulopalya ez nekem, de micsoda ivben es osvenyen haladok. Neha le a lejton, de aztan mindig fel es elore, ha neha kanyarogva is. Majd a Vipassanas posztomat (nincs meg fent) olvasd, mindenkepp javaslom. Azok alapjan, amiket irsz szerintem osszhangban allna. Bar fajdalmas folyamat, megis megeri. Ha nem is most, de ugy erzem ez egyszer utad egy allomasa lesz. Jo olvasni ezt a csudanyugalmat. Az en ikrek jegyu kettos, lenduletes es (neha jo, neha rossz uton) hullamzo termeszetemmel mely ugyan egyre inkabb teli van ilyen szep kiegyensulyozott reszekkel, megis tele van fellangolasokkal (pozitivval, negativval) es hirtelen megnyilvanulasokkal igencsak erdekes figyelni valakit, aki ilyen nyugodt, kimert, kiegyensulyozott, meggondolt, nem mindent (hirtelen) kimutatos, megis mertekkel, de azert egesz oszinten megosztos, bekes not, mint te. Koszonom ezert az ujabb szep irasert.

    ps. hol tanultal ayurvedat?

  4. A bioindividualizmust mindenre ertendonek talalom en is, a futasban es az Ayurvedaban is, de ketsegtelen, hogy ezt nem teszem mar hozza minden posztban :-) de termeszetesen ez magatol ertedodo – koszonhetoen az IINnek :-) Megertem, hogy nem tudnad feladni a futast, en sem szivesen tettem, megha nekem rovid eletu elmenyeim is fuzodnek hozza, de mind csodalatos, es bizom benne, hogy megerosodom ujra annyira, hogy a szervezetem mar ne stresszkent elje meg, mert nekem is hianyzik, bar igaz, ami igaz, nagyreszben atertekolodott a hosszabbtavu futassal kapcsolatos velemenyem a sok hormon tanulmany hatasara. De azert mindez a tapasztalat is csak tovabb erositette bennem, hogy tiszteljem onmagam es a testem jelzeseit. Viszonzasul meg is halalja mindezt es ezzel kapcsolatosan is most turelmet gyakorolok :-)
    Orommel varom majd az elmenybeszamolod a vipassanaval kapcsolatosan! Addig is nagyon jo keszulodest Mexikoba! Mit fogsz majd ott csinalni?

  5. Hat folytatom a coachingolast termeszetesen :) De angolt is fogok tanitani…mar regota unszol egy baratnom, vegul igent mondtam… Heti parszor reggel 1 es este 1 orat tanitanek + szombaton, ami elvben fedezi a lakhatast + kajat es boven marad idom a coachinggal foglalkozni. Valtozatossag, kihivas, uj orszag, egy idore, immaron fejfajas nelkul, ujra dolgozni, penzert, epitgetni a coachingot…a long-distance nehez lesz, de mindig is birtuk. Minden valtozo, minden impermanent (anicha) ahogy ezt most a Vipassanal is tanultam, ez is egy ideoleges allomas, de szerintem most jo es fontos lepes es izgalmas.

    Na szoval hol tanultal ayurvedat? Majd amugy fb-on meselek meg es kitettem a vipassanasomat.

    ps. nem csak a hosszutavfutas, hanem minden megerolteto, kemeny sport egeszsegtelen valamilyen szinten…egeszseg szempontjabol nezva – bioindividualitast felreteve, altalanositva – meg nyilvan sokfele mozgasforma (1 nap, futas, 1 nap uszas, 1 – 2 nap yoga, pilates, sulyzozas, aerobic stb) es altalaban egy aktiv (seta, nyujtozas, mozgos) eletforma az egeszseges…elvben ezt javasolnam….na de ugye en mar csak ilyen orult vagyok, aki fut, sokat es ultramaratoni almai is csak egyre eroseodnek :P

  6. Izgalmas, amiket Mexikorol irsz, majd kovetem az elmenyeidet :) Meg keresem es elolvasom majd a vipassanarol irt irasod is mindenkepp.

    Az Ayurvedaval kapcsolatban, Lissa Coffey The Ayurveda Experience online programjat vettem meg es hallgattam/olvastam vegig, es pont a nemes egyszerusege fogott meg a programnak. Deepak Chopraval tanult/dolgozott egyutt, a Chopra Centerben. Evek ota kovetem, egy rendkivul energikus, pozitiv kisugarzasu no (raadasul vegan, vagy legalabbis majdnem teljesen az), (that is why I got hooked on her youtube channel anno ;-) Nem tudom hany eves lehet valojaban, lehet Deepak-kal egyidos, az biztos, hogy nem a mi generacionk, de kozben atjon, hogy ketszer annyi energiaval rendelkezik, mint jelenleg en, ami mindenkepp inspiralo ;)) Nagy salsa tancos is. Egyszoval szivemhez nott, es
    aztan ez a kis bemutato vegul meghozta a kedvem hozza: http://www.theayurvedaexperience.com/program/
    puszi es szep hetet!

  7. Köszönöm ezt a szép írást. :) Ez biztosan az egyik kedvencem lett!

    Az érzelmek átélésével kapcsolatban az jutott eszembe- ami velem sokszor előfordul-, hogy este megkívánok valami édeset. De lebeszélem magam, hogy á, már nem eszek édeset, már késő van. :( Addig-addig motoszkál bennem a gondolat, mígnem este 10-kor eszek valami finomat. :( Ahelyett, hogy este 6-kor megettem volna. :D
    Az érzelmekkel is ugyanez történik. Ha próbáljuk elnyomni őket, akkor egy idő után adott esetben csak nagyobb mértékben tör a felszínre, vagy pedig elrontunk vele pár órát.
    Emlékszem egyszer te írtad, hogy az érzelmeket át kell élni. Bele kell menni a negatív érzésbe is, és amikor megengedi magának az ember, hogy pl. szomorú legyen, akkor onnantól kezdve már jókedve is kerekedik, de legalábbis nem lesz olyan szomorú, mint addig, ameddig küzd ellene. :)

    Érdekes amit írsz a futásról… Én kb.16 éves korom óta futok rendszeresen, de most szülés után egyszerűen nem megy. :( Nem esik jól…. Most sokkal közelebb áll hozzám a Pilates, a jóga. Lehet, hogy nálam is tudat alatt egy fejlődés megy végbe…

  8. A futassal azert is legy ovatos igy szules utan, mert azert a szules nagyon igenybe veszi a testet, es bizony sok belso resz meglazul, es fokozatosan kell szepen ujra epiteni, aztan lehet idovel ujra vagysz majd ra, csak ugy gondolom en is, hogy moderation is nagyon is kulcs fontossagu. Amennyi tenyleg jol esik. puszi

  9. Igen pont ezért nem is esik jól. :( Most először intim tornával meg kell erősítenem a gát területét, és utána majd idővel mehet a futás. Ami késik nem múlik. Bár az is lehet, hogy az is a fejlődés része nálam is, hogy a futást szépen elhagyom és a könnyedebb mozgásformákra kezdek figyelni.

Leave a Reply

