Antioxidansokban gazdag hazi arcpakolas

DSC_0005Az egyik nagyon kedves IIN osztalytarsamtol kaptam a tippet, aki tobb evtizedet a szepsegiparban dolgozott korabban, miszerint ha ugyis magam keszitem az arcpakolasokat, tegyek hozza nyers kakaoport :) A kakao tudjuk, hogy tele van antioxidansokkal (nem a feldolgozott holland kakaopor, az eredeti nyers ‘raw cacao’) es elenkiti is a verereket, igy jobb szinunk lesz tole :) Nagyon bevallt, hetek ota hasznalom, heti 2 alkalommal. Egy kis talkaba teszek 1/2 ek nyers kakao port, 1/2 ek bio szezamolajat, egy csepp nyers mezet (ez segit ‘osszeragasztani’ illetve tele van enzimmel), ha nehez keverni akkor par csepp langyos vizet is adok hozza. De legutobb peldaul tettem hozza 1 kapszula C vitamint is. Ezt amugy is ajanljak, mint vitamin pakolas. Ha az ember olyan C vitamint vesz, ami kapszulas, az konnyen szetszedheto es egy kis langyos vizzel osszekeverve maris felviheto az arcra. Ujabb antioxidans es sejtregeneralo bomba a bor szamara :) A masik ilyen vitamin, amit szeretek az arcomra kenni, az az E-vitamin, amibol ki lehet az olajat nyomni es ejszakara szoktam felvinni az arcomra, nyak kornyekere es szuper ranctalanito hatasa van! Probaljatok ki ti is!

8 thoughts on “Antioxidansokban gazdag hazi arcpakolas

  1. Fu! Ez nagyon jo! En egeszen augusztusig reggel citrommal kentem az arcom (csak citromos vizhez valo citromban maradt levet dorzsoltem bele a borombe), este almaecetes vizzel mostam az arcom, es avokado pakolasokat meg mezes-citromleves pakolasokat csinaltam. Mindegyik szuper volt. Ezt ujra fogom kezdeni, mert most az en chemical-lover nagymamamnal kicsit ezt fentmaradt, nem ertekelte a sok ‘kencem’, ugyhogy a baratnomtol kapott bio arclemosora hagyadkoztam helyette. De majd most ujra, es a te otleteid is kiprobalom. Csoki pakolas? HAAAATTT!!!

    • en is szoktam mezet citrommal az arcomra tenni, allitolag segit egyenletesebb szinuve tenni a borszint :) de ez a kakaos maszk is segit benne! Avokadot es papayat szoktam meg magamra kenni en is :) tenyleg ezek a magunk altal keszitettek a legjobbak es legfrissebbek :)

  2. Szuper otletek es biztosan sokkal jobbak, mint a nagy laborokban keszult kemikaliak! Raadasul olcsobbak is :) A kakaot en is kiprobalom, remelhetoleg hamarosan. Amugy mostansag a csipkebogyo olajra (rosehip oil) eskuszom. Szuperjot tett a boromnek es remek az UV sugarak okozta karok regeneralasara. Ezt a markat szoktam venni, nem olcso, de gyakran van naluk akcio es kb. 6-9 honapig elegendo egy uvegcse: http://www.paiskincare.com/rosehip-bioregenerate-oil-22

  3. Szia Alex! En is eloszeretettel hasznalok rosehip olajat, mar evek ota. Gondoltam en is ra, hogy lefotozom majd a furdoszoba polcainak lakosait is, bar a celom, hogy azon kivul, hogy az elmult evekben minden kicserelodott organic eredetuve, sikeresen le is csokkentsem a szamukat. Less is More a mantram, de meg eleg erosen dolgozom rajta :-) Nagyon szeretem meg az ayurvedas NEEM olajat is, az sokat segitett a sok tropusi gyumolcs okozta kar helyre teveseben, illetve a citrom mezzel is csoda pakolas, ami segit elhalvanyitani minden kis borhibat. A csipkebogyo olajat meg elsosorban ejszakara szeretem krem ala, akarcsak az E vitamint, jo kis ranc eltuntetok :-) Csodas unnepeket neked is!!

  4. Oh, ejnye en! Lanyos zavaromban elfelejtettem a jomodort!! Termeszetesen boldog unnepeket Nektek is :)

    Ha nem tul maganjellegu a kerdes, “a sok tropusi gyumolcs okozta kar” alatt mit ertesz pontosan? Kivancsiva tettel!

  5. Szia, nem maganjellegu egyaltalan. Utaltam parszor ra korabban, de igazabol honapok ota keszulok errol egy rendes poszt megirasara is, hogyan is tanuljunk sajat hibankbol :) Egyreszt, en ugye tavaly tel elejen meg egyaltalan nem vettem figyelembe az evszakok termeszetes valtozasat, es aszerint valo etkezest, es ahelyett, hogy tobb melegito etelt ettem volna, novemberben ‘hideg’ juice kurat csinaltunk, majd tovabbra is sok-sok zold turmixot ittunk edes tropusi gyumolcsokkel, amik egyreszt lehutottek a szervezetet, masreszt tulterheltek a majat a bennuk talalhato magas gyumolcscukor miatt, amire mint kiderult en enyhen intolerans is vagyok, mint a termeszetgyogyasz szerint ugy altalaban a legtobb eszak es kozep-europao. A maj tulterhelese pedig azzal is jarhat tobbek kozott, hogy ami toxikus anyag nem kepes tavozni a szervezetbol, az visszakerul a veraramba es a boron csapodik ki… nem volt szep latvany, az allam menten csupa hormonzavarra utalo remsegek csufitottak az arcomat, ami vegervenyesen felnyitotta a szememet, hogy nem teljesen megfelelo modon taplalkozom tel kozepen. Ekkor kezdtem el az Ayurvedaval foglalkozni, ami mindennel tobbet segitett, majd erositette meg bennem az IIN is, amit az Ayurveda is leir, es kerultek vegre helyere a dolgok, de errol majd tenyleg reszletesen fogok meselni, hatha masok is tudnak belole tanulni! En mindenkeppen tanultam a sajat hibambol, es visszatertem a termeszet adta alapokhoz…
    Remelem veled minden a legnagyobb rendben!! Tovabbi szep delutant!

Leave a Reply

