Superfood Chocolate-Berry Smoothie

superfood smoothie

A heten ‘raw food/superfood’ gurutol, David Wolfe-tol hallgathatunk eloadasokat, akinek nevevel mar a blogon is tobbszor talalkozhattatok a ket ajanlott film kapcsan: Food Matters es Hungry for Change, s bar nekem van nemi fentartasom vele kapcsolatban, egyik alkalommal pl megneztem, hogyan keszit el egy superfood smoothiet – 3×10 percben az osszes osszetevorol tovirol-hegyire elmeselt mindent, de olyannyira reszletesen, hogy mire a vegere ertunk elment a kedvem attol, hogy elkeszitsem :D Talan lehet nem is jutottam teljesen a vegere, mert hamarabb feladtam :D Ha valaki sokat beszel, akkor o mindenkepp. Persze van mit megosztania, ertem en. De ezekbe a superfood smoothiekba annyi superfoods es herbs kerul, hogy az ember osszeszamolni nem tudja a vegere es ugy erzem, hogy azert mindennek van hatara, ami sok az sok :) Tudni kell rola azt is, hogy a superfoods and herbs-ok kozul is oriasi kakao istenito, az Istenek eledelenek tartja es nyers csoki partikat ad mindenutt – nem veletlenul porog ugy, ahogy :)  De amugy birom a csakot es a lelkesedeset es ketsegtelenul atjon hatalmas tudasa es ismerete, amihez van egyfajta szorakoztato eloadasmodja is, de mindenki maga donti el, hogy kinek ki es mi jon be. A lenyeg, hogy ezen a heten tole tanulunk a nyers etkezes es superfood-ok es superherbs (szuper gyogynovenyek) fogyasztasanak elonyeirol. De ez esetben is termeszetesen, az IINnel osszhangban, hozzateszi, hogy mindenki annyit probal ki es vesz bele a sajat etkezesebe, amennyire nyitott ra es amennyit szeretne. Bar mint o is elmondja, a taplalkozasunknak min. 50%ban erdemes nyers etelekbol allnia, azaz: gyumolcsokbol (elsosorban alacsony cukortartalmu), zoldsegekbol, zoldekbol, olajokbol, magvakbol es friss hajtasokbol az optimalis egeszseg es hosszu elet erdekeben.

Egy szo mint szaz, ujra vegig hallgatvan eme superfood smoothie elkesziteset, ezuttal megihletett es elkeszitettem en is egyet, hasonloan azok alapjan, amiket elmondott, bar nekem a fele superfood nem volt itthon megtalalhato, pedig itt a spanyolvilagban szerintem igencsak fenyevekkel jarok elorebb ezen a teren :-) Szoval improvizaltam, es a vegeredmeny meglepoen finom lett! Szerintem maskor is ki fogom probalni. Viszont en delutan ittam, ket etkezes kozott, nagyjabol ehgyomorra, meg pedig azert, mert ilyenkor a legerosebb az agni, azaz digestive fire, emesztotuz. Mert bar itt tovabbra is gyonyoru 25-26 fokok vannak vero napfennyel es keklo eggel, azert ez mar nem a nyari 35-40fok, amikor mar kora reggel kivanja az ember a nyers turmixokat, juiceokat.

A lenyeg, ami belekerult ebbe a superfood smoothie-ba, azok a kovetkezok: egy-ket marek afonya, 2 szem datolya, 1ek mandulakrem, 2dl kokuszviz, 1ek chia mag, 1ek goji bogyo, 1ek lenmag, fel tk spirulina (amit egyebkent kiemel, hogy csak azoknak ajanlja, akik forro eghajlaton elnek, azok, akik nedves, huvos eghajlaton, azoknak egyaltalan nem javallja, mivel tovabbi dampness-t, nyirkossagot okozhat a szervezet szamara – ezt igy utolag mar en sem tennem bele ugy erzem), fel tk maca, camu-camu, acai berry, csipet fahej, es fel marek raw cacao beans, nyers kakaobabot – haha, eppen volt ez is itthon, amit vegre igy fel tudtam hasznalni :) Ezeket  az igazi szepseges nyers kakaobabokat a kepen is lathatjatok, hogy hogy is neznek ki :) Mint szuper lelkesen elmeseli ezt is David, a nyers kakao a bogyos gyumolcsokkel olyan szinergiaba kerul, ami reven megsokszorozza a verbe juto antioxidansok tartalmat. A nyers kakao egyebkent a leggazdagabb antioxidans forras a vilag osszes termeszetes taplaleka kozul. 15x annyi talalhato benne, mint az afonyaban, 20x annyi, mint a zoldteaban, es 30x annyi, mint a vorosborban. O tesz bele amugy bio mezet is, ami tele van enzimekkel, illetve kokuszolajat is (”A kókusz tartalmaz magnéziumot, kálciumot, cinket és vasat is. A kókuszolajban található közepes láncú zsírsavak gombaölő és antibakteriális hatását már rég óta ismerik a kutatók. Az általuk inaktivált mikroorganizmusok közé tartoznak a baktériumok, élesztő-, és egyéb gombák, valamint burkolt vírusok. A közepes láncú trigliceridek a szénhidrátokhoz hasonlóan azonnal az izomsejtekbe jutnak, kikerülve a hagyományos zsírok feldolgozásához szükséges anyagcsere-folyamatokat, így zsírként nem tárolódik a szervezetben és a májat sem terheli meg… A legjobb sütőolaj, melynek oxidációs pontja 198 C fok, a növényi olajok közül a legmagasabb. Ez azt jelenti, hogy hevítés esetén sem indít be káros oxidatív folyamatokat, vagyis kóros sejtburjánzást.” Forras Innen) es meg megannyi superfoods and szuper gyogynovenyt.

Es igaza van, orakig jol lakik tole az ember! 2,5 oraja ittam meg es azota sem eheztem meg! S izre pedig kepzeljetek el egy suru csokis afonyas mennyei izkavalkadot! Megeri kiprobalni, es improvizalni az otthon talalhato osszetevokkel :-)

6 thoughts on “Superfood Chocolate-Berry Smoothie

  1. Húúú, hát elsőre ez a sok alapanyag elrettentett, de ez a pár szó ( kepzeljetek el egy suru csokis afonyas mennyei izkavalkadot!) most elindított valamit. Imádom a fanyarkás gyümölcsöket csokival. :) Itt most van egy giga bio bolt a sétáló utca elején, ahová be akarok menni egyik nap, mert kardamom-ot keresek egy recepthez éppen, hátha ott van és majd utána járok mik vannak. Most érzem én is azt, hogy kicsit “melegíteni kellene a reggeli smoothiekat. Lehet, hogy a gyönyörű ősz teszi, de most kezd kicsit uncsi lenni a barack, szilva, banán stb. Új színekre és ízekre vágyunk. :)

  2. Ja, azt elfelejtettem irni, hogy mivel fagyasztott volt az afonya, a vegen ontottem hozza forro vizet, hogy szobahomersekletu legyen a smoothie :) ugy sokkal jobban esett nekem is!!! Amugy a nyers kakaobab helyett mehet bele nyugodtan siman nyers kakaopor :)) Honapokkal ezelott vettem kakaobabokat a bio boltban kuriozumkent, mert epp volt nekik,es ki akarta probalni, s talan 2 euro volt egy zacskoval es vegre most mar tudom hova hasznalni en is :)) tenyleg nagyon finom! ha csak chia magot, kakaot, fagy. afonyat, vizet, fahejat es lenmagot teszel bele, mar akkor elered ezt az izhatast :)) puszi

  3. Annyira fantasztikus ahogy ezt leirtad, Komolyan mondom meghallgattam az eloadast, de jobban tetszett a te osszefoglalod. :-) Ki kell majd probalnom a super smoothiet is, igaz nekem sajna nics olyan sok alapanyagom itthon. Puszi

  4. Jól néz ki nagyon a turmix a képen. Majd én is ki fogom próbálni. :)
    Szerintem is az a legfontosabb, hogy az ember a sok irányzat közül kiválassza azt, amiben ő hisz, ami hozzá közel áll. Mindent követni nem lehet. Én mostanában ilyen arany középútra törekszem. :)

Leave a Reply

