Paradicsomos toltott paprika

stuffed peppers1

Ezt inkabb csak magamnak irom le, hogy ne felejtsem el miket is tettem bele. A toltott paprika egyebkent gyerekkorom egyik kedvenc etele volt, es a heten a bio farmrol igazi magyar fele tolteni valo paprikat hoztak, amit itt boltokban csak nagyon ritkan kapni! Itt a kalifornia paprika illetve a hosszu zold olasz tipusu paprika kaphato, aminek teljesen mas az ize, es tolteni nekem a hagyomanyos kis zold paprika a legfinomabb, ha paradicsomos toltott paprikat szeretnek kesziteni.

Elkeszitettem elozo este a paradicsomszoszt (hagyma, fokhagyma olajon, majd ra 8-10 feldarabolt paradicsom, friss bazsalikom level, oregano, 2 baberlevel, so, egy darab kombu alga es egy kicsi viz, majd a vegen leturmixoltam visszatettem fel tk agar-agar-ral, hogy besurusodjon). A tolteleket szinten elore elkeszitettem, hogy masnap csak ossze kelljen allitani a toltott paprikakat es tobb idom maradjon a delelotti dolgokra. Kifoztem egy adag barnarizst. Egy tonkoly seitant aprora kockaztam, amit hagyman, olajon es fokhagyman kicsit megpiritottam, adtam hozza oreganot, fustolt edes pirospaprikat es egy pici sot. Ezt toltottem masnap a paprikakba, majd beletettem a paradicsom szoszba es lassu langon foztem kb 40 percig. Isteni lett, bar a toltelek kisse szetesett es kiesett a paprikabol, mert ugye tojast nem hasznaltam, de talan legkozelebb kiprobalom ugy, hogy teszek bele lenmagot v chiat, hatha az osszefogja.

2 thoughts on “Paradicsomos toltott paprika

Leave a Reply

