Fall vegetables, fruits and greens – Oszi taplalekok

Remelem mindenki elvezi az oszt! Ahogy irtam, szeretnek sokkal tudatosabban vasarolni es eteleket kesziteni evszakoknak megfeleloen. Igy most jojjon egy lista azokrol a gyumolcsokrol, zoldsegekrol, zoldekrol, amik ilyenkor, vagy ilyenkor is, teremnek, es amiket ezekben az oszi honapokban erdemes enni, inni, sutni-fozni.

Fall foods

Oszi taplalekok: Mindenfele tok es sutotok, alma, cekla (egesz evben terem), cikoria (itt ketfele van: endivia y escarola, azonban angolul es magyarul csak egy neven futnak olyba tunik), kelbimbo, vorosafonya, fuge, szolo, gomba, feherrepa (itt szinten ketfele kaphato a nabo, kerek feherretekre emlekezteto, es a chirivia, a hosszukas feherrepa), korte, granatalma, birsalma (quince), edesburgonya, mangold, zeller, brokkoli, padlizsan, cukkini (szinte egesz evben terem), fokhagyma (egesz evben terem), hagyma (szinte egesz evben terem), kaposzta, karfiol, spenot, borso, zoldbab (szinte egesz evben terem), salata (egesz evben terem), uborka, kalifornia paprika, retek, paradicsom, repa…

Valtozatos klimajanak koszonhetoen Spanyolorszagban szelesebb a valasztek egesz evben, igy hozzaadom azokat a zoldsegeket es gyumolcsoket, amik itt ilyenkor osszel (is) teremnek, a Kanari-szigeteket is beleertve: khaki gyumolcs – azaz datolya szilva magyarul; chirimoya, avokado, kiwi, narancs, citrom, mandarin, mango, banan (egesz evben megterem), articsoka (novembertol-marciusig van foszezonja), bogancs (spanyolul: cardo, angolul: thisle) – Mo-on nem lattam meg, hogy fogyasztjak-e herbal bogyok formajan kivul, de itt mindenfele recept van vele :) Mar tavaly is probalkoztam vele, iden is fogok :)

Szoval hamarosan jovok uj receptekkel, amik tovabb fokozzak az osz fokozatosan egyre fensegesebb elenk szin- es izvilagat :-) Stay tuned folks!! :)

2 thoughts on “Fall vegetables, fruits and greens – Oszi taplalekok

  1. Hűűű de szépséges minden!!! Május környékén (amióta minden reggel smoothieval indítunk) határoztam el én is, hogy azt esszük, amit árulnak a zöldségesnél, vagy a piacon, nem a hipermarketek egész évben látható kínálatából csemegézünk. Nagyon nehéz és nem is tudom teljesen megoldani, mert narancs, banán, kiwi gyakran van nálunk ősztől tavaszig (ami Mo-on nem igazán terem :P). Rudó egyik kedvence a mandarin és a narancs. :) De nálatok hihetetlen a választék!

    Tegnap tankoltam fel én is fél hétre valót. Régen volt ilyen, de egyszerre kapható most nálunk sütőtök és kukorica. Mindegyik fenséges és imádjuk! :))

    Mai reggeli smoothienk: 1 cékla, 2 nektarin, nagy marék mangold, egy kis reszelt gyömbér, víz.

    Itt esik és 16 fok van, de még a tegnapi 25 fokból és napsütésből táplálkozok. :))
    Ölelés ♥

  2. Wow, ugyesek vagytok :) ceklat meg nem tettem smoothie-ba, csak juiceolom repaval es almaval, meg zoldekkel egyutt. illetve lereszelem almaval egyutt, parcsepp citrommal es napokig nyammogok rajta :) az a go-to-snack :)

    Narancsot, banant, mandarint, kiwit Europa szerintem minden reszein fogyasztjak hiszen az eszaki reszeken keso osztol semmi gyumolcs nem terem majus-juniusig… – en is csak arra gondoltam itt, hogy a sokfele tropusi gyumolcs, amiket tavaly allandoan vettem egesz telen is, azt jelentos mertekben lecsokkentem, es szeretnem foleg csak a helyit es szezonalisat venni :) Minden evben van egy ujabb lepcsofok, ami tanit engem is :-)

    Ui: Itt meg tovabbra is 30 fok feletti homersekletek vannak, szoval a szines oszi kepek meg tavalyrol vannak, de majd oktober vegetol, novembertol lehet fotozni az oszt ujra :)

    Oleles nektek is! ♥

Leave a Reply

