Magyar-lengyel fele kaposztas pite

un dia tranquilo

Mindenkeppen folytatom majd a gondolataimat, csak most gyorsan szerettem volna megosztani ezt a nagyon egyszeru es nagyon finom kaposztas pite receptet :-)

(Kepek a ma delelotti madridi setankon, brunchrol, es retiro parkozasrol keszultek :-)

Meg otthon, Szolnokon elmentunk az egyik utolso este anyaval a varos egyetlen igazi borozojaba, ahol borszakertelemmel is rendelkeznek es kertunk egy-egy pohar magyar szaraz rose-t, amihez automatikusan kihoztak egy 7dl-es asvanyvizet es 1-1 kaposztas parnacskat :)) Egybol kommentaltam is, hogy ilyen szuper tapast meg itt Spanyolorszagban sem kap mindenutt az ember, es mindez Mo-on is az arban benne van – meg elotte sosem talalkoztam hasonlo esettel! Raadasul annyira izlett a kaposztas parnacska, hogy azonnal rekonstrualni szerettem volna visszaerven Madridba, de elsore nem sikerult. Aztan atbeszeltem ezt Kasia baratnommel is, mint Kaposztaorszag aka Lengyelorszag fokepviselojevel es megszuletett a tokeletes eredmeny :) Vettem egy teljesen natur levelestesztat (igy hivjak vajon?), bekapcsoltam a sutot 200 fokra, es kozben a mar elore vekonyra felvagott fel nagyfej kaposztat forro enyhen sos vizben 15 percig foztem. Kozben serpenyoben egy kis olivaolajon egy nagy fej edes feherhagymat megdinszteltem, adtam hozza egy kis sot, majd miutan a kaposzta csikocskak is nagyjabol megpuhultak, hozzaadtam a serpenyoben dinsztelodo hagymahoz, megszortam komennnyel es borssal, majd az egeszet kb 10 perc utan transzferaltam a negyzetlap alaku nyers pite tesztara. A felere rapakoltam a kaposztat, majd szepen kettehajtottam es osszezartam es betettem a sutobe jo 20-25 percre, mig meg nem pirult. Egy kis olivaolajjal meg lehet kenni a tetejet. Olyan egyszeru, es annyira izletes :)) Azt hiszem holnap csinalok egy ujabb adagot :-)

kaposztas

6 thoughts on “Magyar-lengyel fele kaposztas pite

  1. hol van ez a borozó?Csini a rucid:)Csodás a színe!sikerült döntened a fényképről?
    rákattantam erre a finomságra:)én is, én is!big hug

  2. Heni, a Hotel Sohaz mellett kozvetlen van ez a borozo, de nem tudom a pontos nevet, ha arra jartok megnezned, mert ha lehetne, tok szivesen belinkelnem, annyira szivesen ajanlanam konkretan is barkinek! A rucit meg a feher eskuvore vett ruhaval egyutt talaltam es nem tudtam otthagyni a gyonyoru meggypiros szinevel, gondoltam ilyen szinu ruham meg ugy sincs :)) remelem sokaig ilyen szep marad :))
    puszi es szamolj be, ha kiprobaltatok!

  3. tegnap is keszitettem, csak most lilakaposztaval :)) nyammm es azt elfelejtettem irni, hogy a le, amiben a kaposztat eloszor paroljuk/fozzuk, azt nyugodtan meg lehet utana inni, nagyon taplalo tonik :)) mi megittuk tegnap este :))

Leave a Reply

