Nyers vegán ‘sajtkrém’ torta eperrel és áfonyával :-)

raw vegan cheesecake

A nyarakat mostmar azert is nagyon szeretem, mert ilyenkor van leginkabb kedve es lehetosege az embernek mindenfele nyersvegan kulonlegesseget is kiprobalnia. Emlekszem mennyire szerettem regen a sajtkrem- es turotortat. Mindig azt kertem szulinapomra, persze utana kovetkezetesen mindig kikeszult a gyomrom, mert keptelen volt megemeszteni. Evek ota nem ettem mar, mert meguntam, hogy rosszul vagyok utana, mig tavaly nyaron a nagy es lelkes gyumolcs evesben, el kezdtem mindenfele raw vegan desszert keszitesevel is probalkozni, s bar egyszer-ketszer nyers vegan sajttortat is keszitettem, nem lettek az igaziak – allagra, mert alapvetoen nagyon egyszeru elkesziteni es gyorsan megvan. De az igazsaghoz hozzatartozik, hogy ehhez a minosegu kremes allaghoz profi, vagy legalabbis nagyon eros turmix szukseges, kulonben nem lesz olyan kremes az eredmeny, mint amilyenre vagyunk. Most azzal, hogy megerkezett a Vitamix, elerkezettnek talaltam ujra az idot egy ujabb probara. Az eredmeny szerintem szuper lett. Fogok meg vele majd biztosan kiserletezni, mert mar kepzeletben meg is almodtam mangos, meg narancsos cheesecaket is, amit kakaos alappal tervezek majd elkesziteni. De ki-ki melyik gyumolcsot kedvel es jut hozza konnyebben, lehet probalkozni :-) Az alapot ado magvakkal szinten. Mivel itt a mandula a legelerhetobb, ezert en azt hasznalok leggyakrabban. Ez az elso jol sikerult raw vegan cheesecake, egy enyhen kokuszos, epres-afonyas valtozat lett :-)

raw cheesecake keszitese

Az alap ‘crust’hoz hozzavalok: egy pohar mandula, csipet himalaja so, egy ek kokuszreszelek es 2db datolya – amennyiben esetleg kakaos alapot szeretnenk, tegyunk hozza egy kanal nyers kakaoport is. Ha nem szeretjuk kokuszosan, akkor hagyjuk ki a kokuszreszeleket. Ha szaraznak talaljuk tegyunk hozza 1-2ek vizet v novenyi tejet. Robotgeppel osszedolgozzuk az osszetevoket, majd szepen kilapogatjuk a egy megfelelo meretu fagyallo/hoallo uveg edeny aljaba.

A raw vegan ‘sajtkremhez’: egy pohar kesudio, 4-5 szem datolya, egy marek eper, fel marek afonya, 3-4ek friss citromnak a leve, 4ek kokuszolaj, csipet fahej v vanilia, 1ek orolt lenmag es fel pohar viz. Erezni kell, hogy suru, mert annak kell lennie ahhoz, hogy olyan legyen, mint az igazi cheesecake, csak finomabb es egeszsegesebb verzioban. Ezutan egy orara hutobe vagy fagyasztoba helyezzuk es utana vaghato lesz. Utana 2-3 napig elall a hutoben vagy fagyasztoban es mindig egy darabot vag az ember, ha egyszerre nem tudja megenni – ami nem meglepo, mert nagyon laktato, mint a legtobb raw vegan etel :-) Remelem tetszik nektek is, es beinditja sokaknal a fantaziat :-) S majd jovok meg en is ujabb variaciokkal egesz biztosan.

strawberry raw vegan cheesecake

9 thoughts on “Nyers vegán ‘sajtkrém’ torta eperrel és áfonyával :-)

  1. Nagyon köszi a receptet. :) Ezt biztosan ki fogom próbálni, nagyon gusztán néz ki.
    Me gusta mucho. :)

    Szerintem vasárnap fogom elkészíteni, majd jövök a beszámolóval mindenképpen. Olyan jó sütiket találsz mindig, annyira imádok nálad recepteket nézni.Holnap vendégeket várunk, meg szombaton is, sütöttem sütőben sütős sütit, mert így ez mindkét napra jó lesz, de miközben csináltam, sehogy sem akart jó lenni. Akkor ugrott be, hogy mennyivel egyszerűbb és egészségesebb raw vegán sütiket készíteni! :)

  2. Megcsináltam, finom lett. :) Mondjuk van még mit javítani rajta, de ahhoz képest, hogy először csináltam, nagyon finom. És micsoda egészséges. :)
    Az alapja nekem eléggé száraz, abba nem kell semmi kókuszzsír vagy ilyesmi, hogy összeálljon? (Mondjuk nekem nincs robotgépem, így csak kézzel kevertem össze a hozzávalókat.)
    Mivel itt eper már nincs, málnát és áfonyát tettem bele. Isteni! Mindenki bátran csinálja meg, nagyon finom!
    Én örülök nagyon a süti és desszert receptjeidnek is, szeretek enni reggeli után némi édeset, és ezek azért jók, mert nincs bennük cukor. :)

  3. Szia, nekem igazabol eleve nagyon finomra daralt a mandulam es az viszonylag zsiros es a ket datolyaval egyutt nem volt szuksegem ra, de nyugodtan, tegyetek bele 1-2 ek vizet, ha szukseges! ahogy erzitek, minden osszetevonel mas az allag! puszi es orulok, hogy izlik!

  4. Vera, te az 1 óra fagyasztó után is fagyasztóban tároltad? Mert én benn hagytam első éjjel a fagyasztóban, másnap vágni sem bírtam belőle. :( Úgyhogy én azóta a sima hűtőben tartom, de ott is jól eláll!

  5. Legközelebb én is vékonyabb mandularéteggel fogom csinálni. Extra adag gyümölccsel. És tényleg ezek a raw vegan desszertek nagyon laktatóak, alig bírok egy kis darabot én is megenni.
    Szuper tálat vettél, ebből ha vágsz majd egy szeletet, igazi torta kinézete lesz! :)

Leave a Reply

