Orange chocolate chip cookies/brownies a la Korean style :-)

DSC_0038

Ha valaki regota koveti a blogokat talan meg emlekszik az adzuki babbal, aka azsiai edesbabbal, folytatot kalandjainkra:) jegkremen, rice cake belsejeben, peksutemenyekben..stb, amit gyakorlatilag ugy hasznalnak kb, mint mi magyarok a gesztenyet. Es ma mar azt mondom, teljesen erthetoen! Akkor meg nevettunk, most azon nevetek inkabb, hogyan is lehettunk ennyire szuklatokoruek? :-)

Azota persze sok minden lefolyt eletunk vizen, es eljott az ido, amikor innen a Latin vilagbol nyulunk vissza Azsiaba egy csomo dolog miatt, amit kint tanultunk, es etkezesunket gyakorta kepezik azsiai ihletesu etelek! Ilyen par honapja az edesbabbol – adzuki babbol keszult sutemenyek is :-) Jopar adagon tul vagyok, de azt hiszem a legutobbi probalkozasom hozta meg az igazi attorest, amit most szeretnek lejegyezni – de egesz biztos, hogy itt meg nem alltam meg, es folytatom a tovabbi kiserletezeseket. Mindenesetre ha hiszitek, ha nem, az eredmeny zero bab iz, helyette csupa csoki elmeny, ami raadasul meg rendkivul taplalo is es ami utan meg egy viszonylag ‘picky’5 eves is kinyalta a talat ;-) Mert megteheti – ugyanis nincs benne semmi olyan, amit nyersen nem ehetne meg belole :-)

Adzuki bab egeszsegre gyakorolt hatasairol:

Tele emesztest segito rosttal. Segiti az egeszseges vercukor szintet fenntartani, ezert segit megelozni ill. kezelni is a cukorbetegseget (ami betegseg eseten a szervezet mar nem kepes a normal vercukor szintet egyensulyban tartani). Kivalo feherje es antioxidans forras! Segit a koleszterinszintet lecsokkenteni. Erositi a szivet :-) Nagyszeru folsav, kalium, magnezium, foszfor, vas, rez, cink, mangan forras. Valamint B vitaminokban is gazdag: B6, B2, B1, B3, es mar negyed bogrenyi adzuki bab jelentos mertekben hozzajarul a maj tisztitasahoz! (Forrasok Innen es Innen)

adzuki bean chocolate cookies

A koreaiak, mas azsiai nepekkel egyutt, az adzuki, vagy azuki babot, tobb, mint 6000 eve hasznaljak! Itt az ido, hogy mas kontinenseket is rabul ejtsen sutibe rejtve is :-) Millio egy receptet talalni fent a neten, lehet probalgatni, aztan megalkotni mindenkinek a sajat szajizenek legfinomabbat. En ezt alkottam ezuttal:

(Tipp: lehet nem artunk vele, ha azt az apro tenyezot, mint hogy a suti babbol keszul, ferjek es gyermekeink elott nem emeljuk ki ;-) Viszont Karesz venezuelai kollegaja orommel ette majd konstatalta, hogy Del-Amerikaban is keszitenek babbol sutiket :-)

Adzuki babbol keszult brownies ill. chocolate chip cookies – ha kicsit batortalanok v eloiteletesek lennenk a babos sutivel kapcsolatban, en megertem, ‘been there, done that’, esetleg erdemes feladaggal kezdeni, mert alapvetoen mivel taplalo, nagyon laktato is!

Hozzavalok

I bogre elore puhara fozott adzuki bab – ha nincs, akkor a fekete bab is tokeletes hozza – van, amikor en is azzal keszitem.

3 pupos evokanal nyers kakaopor

fel bogre zabpehely

fel bogre aszalt vorosafonya

1tk vanilia, csipet fahej, csipet so

2ek natur mandula krem

3/4tabla narancsos etcsoki

2ek kokuszolaj

2ek lenmag pici vizbe aztatva, epp annyiba, hogy ossze lehessen keverni (ez tolti be a tojas szerepet)

1/4 bogre juhar szirup – a vegen ha megkostoljuk az alapot, es edesebbre szeretnenk, akkor ontsunk meg hozza izles szerint. (Megj. en nem szoktam edesen sutni)

Opcionalisan lehet meg hozza tenni 2 erett banan (puhabb lesz tole, mert ez egy szarazabb verzio) v 1ek bio sutoport.

Robotgeppel osszedolgozzuk eloszor a babot, zabpelyhet, vaniliat, fahejt, csipet sot, kakaoport es sutoport. Majd hozzaadjuk az addigra megdagadt lenmagot, juharszirupot es kokuszolajat is. Ha a robotgepunk nem  vinne se essunk ketsegbe, akkor csak siman keverjuk hozza fakanallal. En a narancsos etcsokit kisse megolvasztottam es ugy kevertem a vegen hozza, de akar aprora vagva is hozza lehet szorni. Tetejere barmilyen nuts-ot szorhatunk, diot, mandulat, pisztaciat es/vagy szaritott gyumolcsoket is.

Majd bele lapogatjuk egy kozepes meretu tepsibe, vagy, mivel suru, egy nagyobb tepsi kozepebe es egyszeruen csak megformazzuk – nem fog szetcsuszni – 190-200fokon 20-25 percig sutjuk. Vagy, mint en is tettem ezt, siman tenyernyi chocolate chip cookies formakat csinaltam beloluk es ugy tettem be 15-20 percre a sutobe 190 fokon. Ez utobbinal, az enyembe es Kareszeba szaritott vorosafonyat valamint friss (kek)afonyat szortam, majd nyomkodtam :-) Isteni volt! Miutan kisult Dani banannal eszi, mi banannal es afonyaval :-) Toketeles akar reggelire is, hiszen kivalo rost forras, es egesz delelott stabil vercukor szintet ad a gyerekeknek is! Hiszen a cel mindenkinek, hogy egesz nap stabil es kiegyensulyozott szinten maradjon a vercukor szintunk, hogy ne legyen napkozben hirtelen rank tort faradsag vagy megzuhanas. Az az idealis, ha egesz nap kitarto energiat es kedvet erez az ember a naphoz!

bean cookies

Ui: irjatok meg, ha vki lesz olyan ‘bator’ es kiprobalja ;-)

18 thoughts on “Orange chocolate chip cookies/brownies a la Korean style :-)

  1. Adzuki bab!!! Imádjuk. :) Különösen a dim sum édességekben. Ilyet sokat árulnak a kíniak, de különösen a kínai új évkor csinálják hatalmas mennyiségben, mert szerencsehozó édesség. Belül adzuki bab krém, rizstészta és kivül sesam mag. Szerintem ilyet Koreában is ettetek, nagyon elterjedt. Ja, és ott van még a japán mochi, az is isteni a babkrémes töltelékével.

    Nálunk a fiúknál most az edamame bab a favorit, pirítva szeretik, s snackként sokat megesznek belőle.

    Ez az adzuki brownie nagyon izgalmasnak hangzik, Mennyire puha vagy inkább crunchy?

  2. DE jo, hogy ti ezt is ismeritek!! Bizony, mi is sokat ettuk kint, ha akartuk, ha nem, mert sokszor eszre sem vettuk ;-) A vegere egyebkent a rice cake-ben teljesen megszerettem, sot, Danival pocakosan kifejezetten kivantam, meg szules utan is! Nem veletlen ;-) Meg ok mindenre potyogtattak legalabb par szemet, kedvencem pl a rizssel dusitott sutotokkrem leves volt, amire szinten tettek egy felmarek edes adzuki babot :-) Amugy a mochit nevezem en Korean rice cake-nek, mert kint csak igy neveztuk.
    De letezik adzuki bean porridge is, amihez ez a recept hasonlo, amennyiben sutjuk ki, hanem nyersen esszuk ;-)
    Az edamame nalunk is kedvenc, van hogy rank jon es egyulto helyeben megeszunk egy jo adagot :-) Dani is minden huvelyest szivesen eszik szerencsere. Suti formajaban is mostmar ;-) Ez a recept amugy eleg suru, ezert szaraz is,de amikor chocolate chip cookies keszitettem belole, frissen nagyon puha, izletes volt a gyumolcsokkel. Masnapra hutoben megkemenyedik viszont, igy erdemesebb akkor kis adagot kesziteni belole. De lehet ra kesziteni pl kokuszolajbol es etcsokibol csokiontetet is, aki szereti, vagy van, aki avokadobol es kakaobol keszit ra juharsziruppal ;-) Ezt meg nem probaltam. De nekem friss bogyos gyumolccsel, vagy friss lekvarral mindig a legfinomabb. Meg szinten a banan puhitja. de majd dolgozom vmi puhabb recepten is. Egyelore itt tartok, es mivel nekem meg a fiuknak izlett, ezert lejegyeztem, hogy legyen tovabbi kiindulasi pontom a jovore nezve :)

  3. Kriszti, azt elfelejtettem irni, ha te is probalkoznal vele es sikerul egy puhabb, vagy omlos-ropogos fajtat varazsolnod belole, akkor oszd meg majd velem is :-) koszi! amugy izre szerintem mindenkepp finom es tartalmas, nem igen lehet elrontani, mert ilyen aranyok mellett mar szerintem nem jon at a bab ize es szamomra abszolut kulinaris elvezetnek szamit :-)

  4. Ezt is meg fogom csinálni. Természetesen András sem fogja tudni előtte, hogy babból készült. :) Mert akkor élből elutasítaná, ahogy ismerem… :)
    És Karesz onnan tudta meg, hogy babból készült a süti, mikor a kollégája mondta neki? Vagy már előtte tőled tudta? ;-)

    Amúgy én szinte alig eszem babot, úgyhogy ez pont jól fog jönni. :)

  5. Elvileg mindenem lenne hozzá (nem fogod elhinni, de nyílt a faluban egy bio bolt, ahol ma feltankoltam a zabpehely liszttől kezdve a lenmagon, zabkorpán át, mindennel. Rákardeztem az adzuki babra és azt mondta, hogy bármit meghoz, amit kérek. A végső ledöbbenésem, hogy itthon megnézve minden olcsóbb volt, mint a webáruházban. :O Ki érti ezt? Na mindegy.) csak kókuszolaj nem. Esetleg lehet helyettesíteni valamivel?

    Mi eszünk házi tojást, de nyitottak vagyunk mindenre, így szívesen kipróbáljuk. :) És a lenmag úgy is nagyon fini és jót is tesz többek között az ekcémámnak. :)

  6. Szia Detti! A kokuszolaj a borodre pont nagyon jo lehetne, kulsoleg es belsoleg is, bar az ekcema is, mint gyakorlatilag minden, osszefugg az emesztorendszerrel, amit az Ayurveda is alatamaszt, azaz segiteni kell az emeszto tuzet feleleszteni, mert valoszinuleg a tapanyagok nem tudnak teljes mertekben felszivodni, s ami nem emesztodik meg, az ‘toxic sludge’, azaz ‘ama’, valik belole, ami mereg mind a majat terheli meg. Tiszta maj, szep bor. Az ekcema, mas borprobalmakkal egyutt annak jele, hogy szervezetunk, azaz a maj nem kepes vmilyen toxikus anyagot kiuriteni a szervezetbol, es az egyetlen lehetseges modja marad, hogy a boron keresztul probalja meg eltavolitani a mergeket a szervezetbol. Amivel a jo emesztest elo lehet segiteni, es megerositeni a belrendszert, azok pl a probiotikumok, mint fermentalt etelek rendszeres fogyasztasa, mint bio savanyu kaposzta, miso, tempeh, kimchi. Bevinni a mindennapokba a friss gyomber es kurkuma hasznalatat – nem tudom probaltad-e mar a kurkumas, gyomberes, fahejas novenyi tejbol keszult eletelixirt? :) Kimondottan gyulladascsokkentoleg hat az egesz szervezetre. S persze a gluten es cukor csokkentese, vagy teljes elhagyasa, vmint erdemes lenne letesztelned, ha csak egy honapig is, hogy a tejtermeket elhagyod es helyettuk novenyi tejet fogyasztanal es mar egy honap alatt latnad, hogy segit-e. A legtobb embert, akit ismerek, a tejtermekek kivonasaval teljesen megszunnek a panaszaik. Daninal is volt ekcema, es amint abba hagytuk a tejtermekek fogyasztasat, eltunt nala teljesen! Plusz kokuszolajjal kenem, ha kicsit szarazabb a bore, pedig korabban,szuletesetol kezdve minden evben, hol nyaron, hol foleg keso tel es tavasz kornyeken, nagyon csunyan be tudott neki lobbani a laban, kezen, nyakan, amire ha orvoshoz vittem vele szteroid kremeket irtak volna fel…dragam, azota teljesen rendbejott.
    Az egeszseges zsirok fogyasztasa (es egeszsegtelenek elhagyasa) szinten segitenek, mindenfele magvak (sotlan, piritatlan) fogyasztasa – lehetoleg elotte beaztatva a konnyebb emesztes erdekeben – magvas golyok keszitese pl!, ill. kokuszolaj, oliva olaj, avokado es chia mag meg a tobbi, szezam, lenmag..stb Es persze a zold turmixok es zold juiceok, csak ugyelj ra, hogy ne csak spenotot tegyel bele, probalj meg mangoldot, petrezselymet, zellert, vagy barmi zoldet, amit kapsz. Vegyes salatakat otthon is lehet kapni a boltokban, talan azota tobbfele kevereket is. Csak gondoltam leirom, a Danival valo tapasztalatomat es amiket eddig tanultam a temaban, persze gondolom, hogy te mar ezernyi oldalrol tajekozodtal ezugyben, de hatha tudtam esetleg vmi ujat is emliteni.

    Nagyon orulok, hogy mindent megtalalni most mar otthon is! Abszolut igy erzek en is, hogy ahogy megjelenik az igeny, ugy bujnak ki a foldbol egyre-masra az eco centerek es ez olyan szuper! Ha harom evvel ezelott kezdtunk volna mi is neki, joval nagyobb utanajarast okozott volna, de ma mar naprol-napra talalok ra ujabb dolgokra mindenhol korulottunk, amik elotte itt sem voltak! Pl quinoa flakes, reggeli ‘porridge’nak a legujabb :-)
    A kokuszolajat nem tudom mivel tudnad helyettesiteni, mivel sutni fozni azzal a legjobb, leven, hogy annak a legmagasabb az egesi foka, de meg a bio ghee-t ajanlak masok. Azt nem tudom mennyire lehet otthon beszerzni, Indiabol ismert, ott azt hasznaljak fozeshez-suteshez. De igazabol ket ek-rol van szo, szoval szerintem csak hunyj szemet ;-)

  7. Szia, irom tovabb is, mert meg jon, es mivel nyitott vagy, irnek picit a masik oldalrol megkozelitve is a dologrol, hatha vmelyikkel jobban rezonalnal esetleg.
    A borunk annak is tukre, hogy mi folyik odabent lelkileg, kivulrol fizikailag, mentalisan es spiritualisan. Alapvetoen a borproblemak arra utalnak, hogy nincs meg belso es kulso vilagunk kozotti osszhangja. Illetve utalhat arra is, hogy a hatarokat nem erezzuk eleg tisztan. Akar sajat magunkkal, akar mas emberekkel valo kapcsolataink hatarait. A tudo es a bor az, ami kozvetlen a levegovel erintkezik es kulso es belso vilagunk hatarait kepezik. (ezert fontos a mely lelegzes, ami eljuttatja a ‘chi’t mindenhova a szervezetunkben) Szamomra roppant erdekes ez a tema, hiszen evek ota foglalkozom vele es nalam is most kerulnek egyensulyba ezek a dolgok, es ezert is ‘szeretek’ errol irni. Ez okozhat hormonalis kibillenest is, ha nincs meg belso nyugalmunk, ha nem vagyunk kepesek a stresszt kezelni, ha meg hatnak rank es befolyasoljak hangulatunkat, hogy pl mit gondolnak masok, mit gondol a vilag… stb Amint egyensulyba kerulunk, mar ‘nem erdekel’, lepereg rolunk, bekerulunk a sajat eletunk aramlasaba, ahonnan mar nem tudnak ugy kizokkenteni, mint korabban esetleg. Melyseges bizalom alakul ki bennunk, sajat magunk irant, s ha ez kialakult a kulvilagban is kepesek vagyunk mar bizni. Ebben nekem konkretan elmondhatatlanul sokat segitett, es segit minden nap az, hogy minden nap jogazom es meditalok, illetve tiszta energiaju eteleket fogyasztok. A joga es meditacio megerositi a benso bekenkent. En joideje azzal viccelodom, hogy ugy erzem magam mint egy happy zen smoothie maker :-) Megerositi mindketto gyakorlat a kozeppontunkat – ujra csak osszefugges az emesztorendszerrel – ahol a vilag iranti bizalom es az onbizalom lakozik. Ha vannak esemenyek, amiket nem tudunk feldolgozni es elengedni, akkor azok szinten gyomor problemat okoznak, mert nem tudunk bizonyos elet tapasztalatokat feldolgozni es megemeszteni – szo szerint. Minel tobbet tudunk dolgozni azon, hogy ezeket a ‘chi’t fennakaszto nehez, negativ elmenyeket es dolgokat el tudjuk engedni, annal szabadabbak, boldogabbak es egeszsegesebbek leszunk testileg-lelkileg! Nem eri meg semmifele haragot fenttartani, mert a harag csak bennunket emeszt…
    Remelem nem gond, hogy ezekrol is irtam, ha nem is konkretan a te esetedre, hanem ugy altalaban, hiszen mindenkit erintenek ezek a dolgok es folyamatok, es en igy talalom teljes egesz kereknek a dolgok ‘gyokerteleniteset’, es megoldasat.
    Szep hetveget!

  8. Itt is köszönöm szépen a válaszokat! ♥ Sokat merítettem belőle és jelentem most jöttünk vissza a boltból, többek között fél liter kókuszolajjal és csütörtökre it tis lesz az 1 kiló adzuki babom, mert megrendeltem. :)

  9. Szia draga Detti, megkaptam a leveledet es koszonom a bizalmadat ! Hamarosan valaszolok, csak ebben a forrosagban elbujtunk egy kicsit a hegyek koze, ahol 10 fokkal kellemesebb ;-) ♥ addig is jo etvagyat mindenhez!

  10. Néha kommentekben sokkal izgalmasabb témák jönnek ki, mint amúgy. Nem mintha a sima bejegyzések nem lennének érdekesek, sőt!!

    Nekem is ekcémás például a kezem. És most az utóbbi pár hétben nagyon durván előjött, már szinte repedezik is… Tök jó megerősítés volt most ez a két kommented, mert egyrészt én nagyon szaporán lélegzem, alig szívom be a levegőt (gondolom ezen tudok javítani, ha figyelek rá), plussz az utóbbi időben elkezdtem esténként enni zsemlét. Plussz ugye reggel is eszem. És lehet hogy ez az esti zsemle evés sok… PLussz azért még eszem sajtokat is, lehet hogy azokat is csökkenteni kellene.
    Kipróbálom most, mert tényleg fáj már az ekcémás kezem.

    Köszi a tanácsokat Vera!

  11. Tudom, en is ezert szeretem, ha vannak kerdesek, mert akkor beindul az igazi eszmecsere, es sokkal tobbet meselek en is, ha tudom, hogy mire van erdeklodes :-)

    Az ember raadasul pont akkor ‘felejt el’ lelegezni, amikor a leginkabb szuksege lenne ra – stressz helyzetben!

    Jogazz, meditalj, es lelegezz melyeket, velem ezek csodak tesznek, kulonosen az elmult hetekben, hogy egy napot sem hagyok ki! Amit kuldtem csodalatos nyari restorative yin jogat is nezd meg, vagy ha lejart a belepesed az oldalra, adj egy masik email cimet es atkuldom neked ujra a meghivot es akkor ket hetig megint ingyenesen hasznalhatod ezt a joga es meditacios oldalt, es ha megszereted, akkor utana is csak 9 dollar havonta! Nekem nagyon sokat er es meg annal is tobbet segit ♥

  12. Ildi, én pont most csináltam a kezeimről fotót (a commenthez nem tudom csatolni), hogy hogyan néz ki most, minden napos reggeli green smoothie fogyasztás, mozgás és 90% tejtermék megvonással. Gondolkoztam, hogy az elmúlt időszakban mennyi tejterméket fogyasztottam és arra jöttem rá, hogy egészen minimálisat, szinte csak sajtot egy keveset, de abbl se tudok sokat enni, de az ízét nagyon szeretem, viszont utána úgy érzem (most ne haragudjatok a kifejezésért), de mintha rohadna bennem valami. Ezt senki nem érti körülöttem, de először a fagyival voltam így még évekkel ezelőtt, azóta valahogy nem is kívánom, pedig nagy fagyis voltam előtte, de már nem jó érzés. 5 perc alatt elnyalja az ember és utána meg mindig rossz volt. Apu mondta mindig gyerekkorunkban, hogy ő nem eszik, mert nem szereti amit a gyomrával csinál. Sose értettük tesómmal, de most már értem, miről beszélt.
    Tehát végülis számomra nem nagy erőfeszítés volt, mert pl. a tejért soha életemben nem rajongtam, se a túróért, joghurtért… Az útóbbi kettővel üldözni lehetne konkrétan születésem óta. :D

    Na de visszatérve a kezeimhez. Nekem annyira véresre/vörösesre kikészült a bőröm a kezeimen, hogy nedvedzett, viszketett és után pedig lassanként elkezdett szarusodni, száradni, majd kirepedezni és kezdődött előlről a folyamat. Próbáltam télen a szteroidos méreg drága ekcéma kenőcsöket, de semmi. Sőt, nekem jobban viszketett. Lehet, hogy űrlény vagyok, mert az intereneten ódákat zengtek róla…
    Végül a fentebb leírt változások mellé még a kézi folyékony és sima szappant is lecseréltük Holt-.tengeri iszap szappanra és most egyszerűen rá se ismerni a kezemre. Még nem 100%-os a gyógyulás, mert látni a képeken, hogy honnan indultam, de ma találkoztunk anyukámékkal és nem akartak hinni a szemüknek. :) Ez a legnagyobb siker, hogy nem csak én látom, aki nap-mint nap megrögtöztten figyeltem, hanem már más is. :)

  13. Szia Detti!

    Köszönöm a tanácsot, rendeltem én is ilyen szappant. Fürdéshez már amúgy is natúr szappanokat használok, de kézmosáshoz még rendes folyékony szappant használtam. Ideje lecserélni ezek szerint.
    És az utóbbi pár hétben én is viszonylag sok fagyit és sajtot ettem, és mostanra erősödött csak fel az ekcéma. Ezek szerint ez is hozzájárult. Végülis örülök, hogy kiderült, hogy innentől kezdve nekem is abba kell hagyni teljesen a tejtermékek fogyasztását. Tejet már régóta nem ittam, de most már a többit is mellőzni fogom. Amihez meg kell tej, arra ott a rizstej, nekem az ízlik a legjobban.

    Köszönöm még egyszer!

  14. Csak, hogy idezzek, hogy mi van a tejben es hanyszorosasa sokszorozodik, a sajt, fagyi es vaj eseten:

    ”MILK’S BASIC CONTENTS
    ALL cow’s milk (regular and ‘organic’) has 59 active hormones, scores of allergens, fat and cholesterol.
    Most cow’s milk has measurable quantities of herbicides, pesticides, dioxins (up to 200 times the safe levels), up to 52 powerful antibiotics (perhaps 53, with LS-50), blood, pus, feces, bacteria and viruses. (Cow’s milk can have traces of anything the cow ate… including such things as radioactive fallout from nuke testing … (the 50′s strontium-90 problem).

    Each bite of hard cheese has TEN TIMES whatever was in that sip of milk… because it takes ten pounds of milk to make one pound of cheese. Each bite of ice cream has 12 times … and every swipe of butter 21 times whatever is contained in the fat molecules in a sip of milk.” Forras

    Ezt eddig ilyen formaban en sem lattam meg, de csak ujabb megerosites a tejtermekek hanyagolasara…

  15. Csinalj fagyit otthon gyumolcsokbol, vagy en mostanaban pl orolt mandulabol+datolya+nyers kakaopor + viz v novenyi tej bele a turmixba, lefagyasztod formaban es viola :)) garantaltan nem okoz ekcemat :-) Oleles!

  16. Hola chicas, csak gondoltam megosztom meg azt is, amit pont most ovlastam az ekcemarol, hogy a nem elegendo viz illetve az esszencialis zsirok fogyasztasa, szinten hozzajarul a kiszaradassal jaro borproblemakhoz, mint ekcema. Illetve a tulzott koffein fogyasztas, ami hozzajarul a szervezet viszvesztesegehez.
    Puszi mindenkinek!

Leave a Reply

