Delicious seitan stew

Leginkabb a klasszikus angolszasz ‘stew’ra emlekeztet, aminek a magyar megfeleloje nem is tudom mi lenne. Suru leves talan… Mindenestre mivel Karesz nagy rajongoja a szejtannak, en meg a tempeh-nek, igy egyik heten az egyikbol, masik heten a masikbol, felvaltva, keszitek beloluk valami finom taplalo ebedet/vacsorat. Ezt nem eloszor keszitem, de tegnap is ez kerult elo vacsorara, majd ma pedig egy marek kifozott csicseriborsot hozzaadvan ettem ebedre. Tegnap vacsira egy darabka magvas barnakenyerrel ettuk, ma egy kis rizst foztem ki melle. Igy is, ugy is nagyon jol esett.

seitan stew

Hozzavalok: 2ek kokuszolaj, 250g szejtan kockara darabolva, 1 porehagyma feher resze felszeletelve, 2 fokhagyma gerezd preselve, 1 szar zeller felszeletelve, 4 repa felkarikazva, 1 nagyobb meretu krumpli felkockazva, 2 baberlevel, kakukkfu izles szerint, 1tk komeny, 1 bio zoldsegkocka, friss petrezselyem zoldje

Opcionalisan egy kis szaraz voros v feherbor. En kb fel decit adtam hozza.

Elkeszitese: Olajon uvegesre paroljuk a hagymat, majd hozzaadjuk a fokhagymat, a repat, zellert es zoldsegleves kockat. Ha le akarna ‘egni’ akkor egy kis vizet ontsunk ala es paroljuk kb 5 percig, majd hozza adhatjuk a szejtant es a krumplit is. Tovabbi 5 percig paroljuk oket es kozben komennyel es kakukkfuvel megszorjuk, es raontjuk a feldeci bort. 5-10 perc elteltevel pedig hozzaontunk kb 2dl vizet es lefedjuk. Lassu tuzon fozni hagyjuk, ameddig meg nem puhult a repa es a krumpli. Mielott elzarnank, ha suriteni szeretnenk egy ek csicseriborso lisztet lehet beletenni – en ezuttal nem tettem, de idonkent szoktam, es kesz is. Izles szerint sozzuk, borsozzuk, ha szukseges.

2 thoughts on “Delicious seitan stew

  1. Nagyon jól néz ki ez az étel. :) Tegnap voltunk Ausztriában anyuval, ott is sokkal több bio dolog van, mint itthon. Forgattam-forgattam a kezemben a szejtánt, de végül visszatettem a polcra. Legközelebb venni fogok, ez biztos. :)

    • Van meg fent par masik seitan recept is, ha gondolod :) sokan ezt hasznaljak a hus helyett pont ugy fuszerezheted, sutheted, ahogy anno azzal tetted. Szoktunk belole ‘fajitast’ is kesziteni belole. csak siman vekony csikokra vagom fel, fuszerezem, es azt tekerjuk sok-sok zoldseggel a tortillaba :) remelem megjott hozza a kedved :)) puszi

Leave a Reply

