The perfect healthy afternoon snack: Fresh Mint Tea & Raw Lemon Mint Choc Truffles with coconut shred and blueberries

Mint tea snackIgy a mai nap vegere akkor jojjon egy snack/desszert is :-) Szamomra a tokeletes harmoniat biztositotta a mai delutanhoz, es ezek a szuper egeszseges raw truffel golyocskak olyannyira istenien sikerultek, hogy Dani is boldogan ette oket es a legidealisabb snack, hiszen minden egyes hozzavalo egeszseges! Az igazi buntetlen oromok :-) Nagyon laktatoak, nekem par darab is eleg egyszerre – a tobbi mehet a hutobe ilyenkor. Jok, mert elallnak egy hetig is, van aki a fagyasztoban tartja oket, en csak a hutoben, de lehet majd kiprobalom ott is, ha egyszer keszitek nagyobb adagot. Csinaltam mar korabban is hasonlo golyocskakat, ha emlekeztek, ezek kozul egyet meg is osztottam itt, de ezuttal szerintem meg sokkal jobban sikerultek. A bio farmrol hozott friss csokor mentalevel meg az itthon levo bio citromok es narancsok illetve a megannyi szuper hozzavalok es kedvenc Sydney-i szomszedasszonyom, Lili – aki szinten hasonloakat gyart epp :-) -, es ezekrol beszelgettunk vele a minap, ihletett meg ujra engem is a keszitesukhoz. A tegnap ejszakai almatlansagom pedig egyenesen hozzajarult, hogy konkretann jottek az otletek miket tegyek bele :-) Mas is van, aki tele Hold kornyeken nem tud aludni?

Tokeletes piknikre is, mivel instant energiat ad felnottnek, gyereknek egyarant es ket felet is keszitettem: citromos mentas ill narancsos truffel golyokat :-) Hamarosan jovok a recepttel egyutt ujra :-)

truffels

Elnezest, hogy csak most jutottam ujra ide, de szerencsere felirtam annak idejen, hogy miket tettem a golyokba, es meg is talaltam a lapot, igy irom maris :) Szemely szerint azert tettem bele ennyifele ‘superfood’ot, mert Dani ilyen formaban eszi meg legszivesebben, amugy ugyeskednem kell, hol a palacsintajaba, frissen facsart narancslejebe, hol a reggeli muzlijehez keverek ezt-azt, igy ebben a formaban viszont egy csomo tapanyaghoz jut egyszerre es orommel eszik meg akar 3-4et is egyszerre, ami meg szamunkra orom.

Hozzavalok: 90g mandula, 2 ek goji bogyo, 1ek chia mag, 1,5ek nyers kakao, 1tk carob por, 1ek kendermag (hempseed), 1tk maca por, 2-3 medjool datolya, par szem bio szaritott sargabarack, 1 citromnak es 1 narancsnak a heja, 1tk kokusz zsir, csipet vanilia, so es fahej

Mindezt a beletettem a robotgepbe es osszedolgoztam – a vegen par ek friss narancslevet adtam hozza, de csak a legvegen, kulonben leall a gep. Ha csak a szaraz anyagokat dolgozzuk ossze eloszor, akkor szep masszat kapunk a szaritott gyumolcsokkel egyutt is, de barmi folyadek megy bele, nekem leallitja a gepem azonnal es onnantol nem daral mar. Mindezeket en kokuszreszelekbe, illetve orolt tokmag es gojiba sodortam. Nagyon szeretjuk piknikre vagy utra is magunkkal vinni oket gyumolcsokkel parositva.

Snacks

18 thoughts on “The perfect healthy afternoon snack: Fresh Mint Tea & Raw Lemon Mint Choc Truffles with coconut shred and blueberries

  1. Erdekes ezeket a kepeket latnom. Pont a hetvegen csinaltam ilyet a fiaimnak, mandulabol kicsi kokusz vajjal, nagyon finom lett. Nekem is nagy sikerelmenyt jelentett, hogy megettek a zoldseg vacsora utan. A magyar haztartasi kekszes kokuszgolyora gondolni sem birok mar……….Nagyon szepek a fotok!!!!!

  2. Akkor lehet vmi a levegoben, hogy mindenki ezeket gyartja :D es tenyleg olyan orom, hogy a gyerekek is imadjak, pedig csupa egeszseges alapanyag van benne, en tettem bele chia magtol kezdve gojibogyon keresztul mindent :) nekem is volt benne kokuszolaj ill lenmag olaj a citromos-mentasban, es az alapja mandula volt…plusz a tobbi, de igazabol az aranyokkal tenyleg mindenki ugy ‘jatszik’ ahogy neki jobban bejon. Jol jon gyerekpartikon is :) Meg mas raw vegan desszertek alapjahoz.
    A kekszes verziora mar en sem tudok ragondolni!!! mennyit valtozott azota a vilag, mindennek megtalaljuk tenyleg az egeszseges verziojat :-)
    ui: Dani a paradicsomos quinoa spagetti utan ette, ami elott banant es frissen facsart narancslevet nyomott! Jo napunk volt nekunk is :)
    Ami a fotokat illeti meg koszi!

  3. Két gondolat jutott eszembe, miközben olvastam és gyönyörködtem a fotókban:
    – az egyik, hogy darált dióból és árpa maláta szirup keverékéből finom, hűtőben hetekig elálló laktató nasit lehet készíteni. Friss vagy asztal gyümölccsel, dió helyett mandulával, stb. Én árpa malátát használok (de van zab, tönköly, stb. maláta is), jól melegíthető (forralható), a mézzel ellentétben. Gabona párti vagyok, így mi zömében gabonát eszünk hüvelyesekkel, zöldséget zöld fűszerekkel és gyümölcsöket.
    – A másik gondolatom az, hogy ha lehet már kerülöm a fagyasztást és a fagyasztott dolgokat. Sejtszinten rombolnak a jégkristályok, és nehéz újjáépíteni magadat… Küzdök ezekkel a mai napig még rendesen.
    Az is szempont volt a folyamat során (mert nem egyik napról a másikra jöttem rá), hogy ha pl. boltba vettem fagyasztott bármit, végiggondoltam a folyamatot: a “cuccot” lefagyasztják, iparilag, az egy hőmérséklet. Aztán szállítják, a hűtőautó már nem tudja azt a hőmérsékletet hozni, így ott felenged (még ha szabad szemmel nem látjuk és nem érzékeljük). A boltokban a hűtőpultjuk hőmérséklete megint más. közben kinn is van, rakodnak, pakolnak, mert pár perc alatt ügye nem történik semmi, mondják egyesek. Miközben igen is. Rengeteg parazita kel életre. És nem a fagyasztott husikáról beszélek (mert állat testvéreinket mi sem eszük meg), ahol aztán tényleg nyüzsi van a parazitából.
    A paraziták jól elvannak, miközben nem győzöd magad tisztogatni, alul, felül… Szóval a “vagány vegáknak” is résen kell lenni :-) mert pl. a testi, lelki, szellemi egység megbomlása is eredményezheti a paraziták elszaporodását a belekben.
    Remélem, nem haragszol… nem túl szép tudom, de attól még ott vannak (és nem dughatjuk homokba a fejünket, hanem ki kell őket irtanunk).
    És ha a máj tiszta, akkor minden tiszta, árad a szeretet, nincsenek a lerakódások a belekben (nagyon elkalandozta, bocsánat) és vesszük az üzeneteket …
    Szép hétvégét kívánok, szeretettel: I.

  4. Egyetertek en is, amit csak lehet mi is mindent frissen veszunk es fogyasztunk, nagyon minimalisan hasznaljuk a fagyasztot, csak egy-ket dolog van benne, mint a hazi keszitesu jegkrem, de az is csak par napig :) Koszonom, amiket leirtal, ezentul megkevesbe fogjuk mi is hasznalni, es a golyocskakat sem tesszuk be, maradnak a hutoben, ameddig el nem fogynak :-) Szep hetveget nektek is!

  5. Meg egy gondolat ide: En a mandula meg dio, meg egyeb mag tejet frissen szoktam elkesziteni. Beaztatom par orara, atszurom tej zacskon (milk bag….mar nem is tudom erre a jo szot magyarul…:-))) es ami kimarad a zacskoban abbol mindig ilyen golocskakat gyrtok, kokusz vajjal, chia maggal…mikor mi van itthon. Ami szuper, csinalhatom a hazi tejeket, mindig van utana finom egeszseges desszert!!!! :-)))

    Ui: Orulok a blogodnak, nagyon osszhangban van azzal, ahogyan mi elunk…..sok receptet nezek az archivumbol, pl hetvegere a vega curry recepteket mar le is toltottem. Koszi!!!!

  6. Nagyon klassz, hogy frissen keszited a tejet, tenyleg nincs is annal jobb! En ez az egy, amit meg nem probaltam, mert persze oromteli, de azert eleg sok ido megy el a konyhaban fozessel, smoothiek, juiceok, salatak es dipek keszitesevel minden nap es egyszeruen nem vettem meg ra magam, hogy a tejet is magam keszitsem, foleg mivel ez a tiszta kokusztej nekunk annyira bejott a csaladban: http://www.kokodairyfree.com/ hogy nem adott ra motivaciot, de ki fogom egyszer probalni tuti es nagyszeru otlet, hogy a hatramaradt nuts-bol golyocskakat keszitesz! Barmi ilyen otletet es tanacsot nagyon szivesen veszek mindig en is!

    Ha esetleg olyan orszagba koltozunk majd legkozelebb, ahol nem lesz valasztek novenyi tejbol mint itt, es esetleg csak szojatejet lehet kapni, akkor tuti en is neki allok gyartani majd kokuszbol, mandulabol vagy mas magokbol :-) Most pont kineztuk a legkozelebbi juicer-t, amit szeretnenk megvenni – mert az elso mar nagyon egeszsegtelenul kohog a napi tobbszori hasznalattol – es ez az uj fajta, amit sokan ajanlanak, segit meg a novenyi tejet is egyszeruen elkesziteni. itt egy video is rola: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=UfSFz8Q1nn8
    Szep napot es jo fozocskezest nektek is!!! :))
    ui: jol latom, hogy a gyonyoruseges napfenyes LA kornyeken eltek??

  7. Majdnem….:-)))) San Diegoban lakunk, de nekem is ez mar a negyedik orszagom… Mindig hozom magammal az orszagok elonyeit, es probalok kuzdeni a hatranyokkal….(Amerikaban ez is van boven, foleg az etkezest tekintve…:-((((((
    Ti merre laktok? Spanyol orszag, ha jol olvastam? Koszi a sok-sok szep kepet, bejegyzest a blogon, nagyon tudok ezzel azonosulni. Bar most nem futok, de a meditacioval, yogaval, juce-okkal teljes egyetertesben vagyunk!!!!!! En azert kezdtem el tejeket gyartani, mert annyiba kerul, mint a dobozos, ami pasztorizalt, tehat nem annyira jo, mint a nyers, plusz persze Amerikaban sokat be is cukroznik, nee!!!! Amugy nem megy el vele sok ido, mindig van desszerted, persze adodik a tobbi fozocskezeshez. Most keszulok egy fuszer kertet csinalni (a balkon fenykepeid adtak az inspiraciot!!!!), mert olyan sokat vagyok a konyhaban, hogy legalabb egy ilyen szep es egeszseges kepre nyiljon az ablakunk…! :-) Szep napot, koszonom a videokat!

  8. DE jooo!! Mindig jo tenyleg ‘hasonszoruekkel’ osszetalalkozni a vilaghalon :-) Nekunk Spanyolorszag a 6. orszag, ahol elunk, Mo-on kivul, bar ha Daniat nem szamitjuk, akkor 5. + a tobbi 30, ahol eddig jartunk. De szinte mindenhol nagyon-nagyon jol ereztuk magunkat, bar a legkimagaslobb az Spanyolo. es Korea volt egyertelmuen. A USAban a keleti es nyugati parton is eltoltottunk par hetet es honapot es nekunk csak pozitiv tapasztalataink voltak – a kajat leszamitva ;-) Mi anno LA-ig mentunk le, az volt a legdelibb resz, ahol eddig jartunk, de pont par hete neztem San Diegorol egy nagyon klassz spanyol musort: http://www.rtve.es/alacarta/videos/espanoles-en-el-mundo/espanoles-mundo-san-diego/1690075/ es nagyon tetszett! Amugy Cape Cod-on a keleti parton dolgoztunk meg diakkent egy nyaron at es az is szuper volt! En nagyon szeretem az eszak-amerikai es az azsiai emberek kozvetlenseget, baratsagos es kivancsi termeszetuket. Belolunk is mindig a legjobbat hozzak ki eteren ugy erzem :)) S ez az, ami mindig is hianyzott itt nekem Europaban, bar tudom ez rajtunk is mulik, de megis vhogy ez a masik ket kontinensek termeszetesen jon es ez olyan jo.
    Ti merrefele eltetek eddig es hol erezted magad eddig a legjobban?
    Itt most 5 napos hosszuhetvege jon, amit igyekeszunk maximalisan kihasznalni, de utana jovok ujra :-) Egy fuszernoveny sort en is szivesen tennek az ablak ele, de nem igazan ertek sajnos a novenyek helyes gondozasahoz. Petrezselymem es mentam van, meg volt rozmaringom, de megadta magat, de olyan jo csak kinyulni az ablakon es tepni beloluk frissen :))
    A novenyi tejekbol itt kb 20 fajta marka van, es ebbol 10 fajta kulonbozo novenybol, de jol meg kell itt is nezni, hogy ra legyen irva, hogy ‘sin azucar’, azaz cukornelkuli legyen. Ez nalam is fontos!
    Nagyon szep napot nektek is!

  9. Köszi :-)
    “Rohanok” a másik honlapra, azt ritkábban nézem, mióta ez az aktívabb :-)
    Szeretettel: I.

  10. Megcsináltam a kókuszgolyókat. Nagyon finom lett. Goji bogyó helyett aszalt áfonyát tettem bele, és kimaradt a vanília, datolya és kendermag is (nem volt éppen itthon). DE így is nagyon finom lett és tényleg nagyon egészséges. Mondjuk a tiéd Madridban jobban ízlett, de majd másodszorra biztos jobban fog sikerülni nekem is.

    A goji bogyót néztem ma a bio boltban, nekem elég keménynek tűnt. Azt is össze kell darálni mint a mandulát?

    Legközelebb teszek bele diót is, mert az is nagyon egészséges. :)

  11. Persze kiserletezz vele, ahogy csak tetszik! A gojit erdemes beaztatni, ha kemeny, de lehet eleve daraltan is kapni, sot, en puha formaban is vettem mar. Orulok, hogy otthon is lelkesen probalkozol minden uj dologgal te is! puszi

  12. Pingback: The ultimate summer treat | Soulful Living

  13. Pingback: Cesky Krumlov | Living my dreams

  14. Hat ez fantasztikus! Es tenyleg, en is pont most agyaltam ki az uj, szuperfood golyocskaimat, amik kisertetisesen hasonliatnak erre! Az enyembe kerult a hemph seed helyett egy adag acai berry por, ami hihetetlen mennyisegu antioxidanst is tartalmaz. A golyocskakat, most en sem shredded coconutba forgattam, hanem aprora tordelt hamozott mandulaba, amitol nagyon cukin festenek.
    Es valoban, a gyerekeim is szivesen eszik, bar Ok mar rutinos szuperfood golyo-fogyasztonak szamitanak.
    Gyonyoruek a kepek, es olyan jo ezekrol a dolgokrol olvasni, akarhanyszor, barmikor, barmennyit! Mindig teljesen feldob a tudat, hogy vagyunk jo paran a nagyvilagban, akik hasonloan latjuk az eletet, es a fontos dolgokat.
    Puszi es udv mindenkinek.

  15. Igen, azota is nalunk heti akcio a golyo gyuras – az egyetlen forma, hogy Dani eszik Nuts and Seeds :) Meg reggelente a zabpelyhebe rejtek egy kis goji&lenmag kevereket :)
    Acai port vettem en is, bar nem vagyok rola meggyozve… tudom, hogy elvileg sok az antioxidans benne, de most epp superfoods ketelyeim vannak… de majd elmulik :)
    pusz
    ui: hamarosan David Wolfe tartja az orakat, majd o megint megerosit bennuk :D

Leave a Reply

