Quinoa maki rolls

quinoa maki

Ezek a kis helyes zoldseges quinoaval toltott maki rollok egyertelmuen annak az eredmenye amikor a bennem elo vilagok talalkoznak :-) Mar annyit gondoltam ra, hogy milyen lenne, ha egyik alkalommal a sushit quinoabol keszitenem es nem rizsbol, hiszen a quinoa igazi ‘super food‘ fantasztikusan ertekes tapanyagtartalmanak koszonhetoen! Ugy erzem most kezdenek igazan osszeerni bennem a vilag kulonbozo izei vegan formaban is, es egyre nagyobb orommel tolt el a kulonbozo vegan kreaciok megalkotasa, amik egyre gyakrabban allnak messze a hetkoznapitol :-) Nem banom, hogy az elmult 10 ev alatt annyifele nemzetkozi konyha izeivel ismerkedhettunk meg utazasaink alatt, mert ennek is koszonhetoen, de megtobb ihletet vagyok kepes meriteni a sokfele izvilagbol es tapasztalatbol. Persze valojaban semmi uj a nap alatt, hiszen, ami egyik embernek a fejeben megszuletik, az nagy valoszinuseggel mar masnak is megszuletett, igy amikor utana neztem, hat persze, hogy letezik quinoa sushi is, akarcsak csiraval toltott nyerszoldseges sushi a raw vegan vilagban :-) De igazabol nekem ez is csak azt mutatja, hogy valahol mind egy forrasbol meritjuk az ihletet hiszen egyek vagyunk, osszetartozunk, akarcsak a tokeletes emberi test kulonbozo reszei. Ha beutom a labujammat azt erzem minden procikamban, hiszen a testreszeink egyutt es harmoniaban mukodnek nem kulon-kulon, egymastol fuggetlenul. Igy ‘kellene’ nekunk embereknek is mukodni egymassal. Na de most ebbe nem megyek bele, inkabb leirom, hogy mi szukseges ehhez az isteni eledelhez. Kifoztem egy jo adag quinoat, amihez adtam egy kis bio szojaszoszt, majd felretettem hulni hagyni. Kozben a kis konyhai robotgepbe dobtam egy ujjnyi gyombert, egy gerezd fokhagymat, egy repat es ket nagyobb kale levelet, majd osszeapritottam oket. Ezutan transzferaltam a serpenyobe es egy kis szezam olajon par percig paroltam. Mikor ez meg volt, megszortam fekete szezammaggal (most csak ez volt epp itthon) es friss citromot facsartam ra. A bio szojaszoszbol szinten adtam hozza. Mar igy onmagaban is mennyeiek az izek, hat meg noriba tekerve! Valojaban pont a szezamolajnak es szezammagnak koszonhetoen jellegzetes koreai ize van. Mig a quinoa egy meg felfedezetlen kontinens, Del-Amerika izeit kolcsonzik. A citrom pedig friss mediterran szellokent jarja at a quinoas zoldseges nori tekercseket! Csodalatos izkombo szerintem es rendkivul egyszeru elkesziteni, akarcsak a ‘hagyomanyos’ sushit :-) Probaljatok ti is ki! Megeri!

quinoa maki rolls

2 thoughts on “Quinoa maki rolls

Leave a Reply

