Vegan otletek egy teljes hetre

Eloszor is Boldog Uj Evet Mindenkinek! Remelem nagyszeruen teltek az unnepek masoknak is, es jol indult az ev is :-)

Meg a tavalyi evben tobben is kertetek emailekben, hogy irjak le egy heti menut, hogy miket eszunk. Jegyzeteltem es osszeszedtem, hogy korulbelul miket fogyasztunk egy het alatt reggel-delben-vacsorara, azzal a remennyel, hogy masoknak is segit ihletet adni! Ez nagyjabol megegyszezik az eheti menuvel, nemi elteressel. Arra gondoltam majd teszek fel tavasszal is, meg talan minden evszakban egy ujabbat!

Termeszetesen alairom, hogy az itt felsoroltakra nincs mindenkinek kapacitasa (bar a legtobb etel pikk-pakk megvan, ha van hozza minden:), esetleg kedve, de elsosorban azert posztolom, hogy nemi otletforraskent talan jol johet barki szamara – legalabbis ebben bizom :-)

Dec 29, 2012

HETFO

Reggel: 3dl friss citromos gyombertea, majd fel liter green smoothie chlorellaval

Delelott (11-12h korul): avokados, paradicsomos barnakenyer sok salataval

Ebed (mi 2-3h kozott szoktunk): Bazsalikomos paradicsomleves barnarizsbol formalt gomboccal & Zoldseges pasta

Vacsora: Juice: uborka, alma, repa, zeller, fel bio citrom hejastol.

Tortillaba tekert fuszeres indiai babkrem, uborkaval, paprikaval, paradicsommal es salataval. A receptben megadottaktol annyiban szoktam elterni, hogy a negy fokagyma helyett, csupan csak egyet hasznalok, es adok hozza kurkumat, illetve 2ek veganmezt is (vegan majonezt), de termeszetesen ezeket ugyis mindenki atalakitja sajat szajize szerint – vagy legalabbis en mindig igy csinalom, szerintem eletemben nem kovettem meg 100%osan egy receptet sem :D Mindenem az ujitas es ketszer sem szoktam pont ugyanugy kesziteni semmit :)

KEDD

Reggel: Forro aloe veras citromos viz. Smoothie.

Delelott (11-12h korul): mogyoros palacsinta (tojas helyett almaecetet hasznalok – annyi kanal almaecet, ahany tojast tennenk a tesztaba – tonkolylisztbol es daralt mogyorobol/mandulabol keverem ki a tesztat, icipici himalaya so, es viz + kokusz- v rizstej a higitashoz, kokuszzsir a kisuteshez)

Ebed: Lencseleves es vegan ‘vadas’ szejtanbol (ha recept erdekel, akkor leirom, anyaval keszitettuk meg Szilveszterre/Uj Evre – amugy ugy keszul, mint az eredeti, csak nem hussal, hanem tonkolyszejtannal es anya meg knedlit is keszitett hozza :)

Vacsora: Nagy adag salata paradicsombol, uborkabol, avokadobol, voroskaposzta csirabol es vegyes salata levelbol, pici olivaolajjal – opcionalis piritos hozza esetleg kulonbozo magvak.

SZERDA

Reggel: Zold tea. Juice: repa, paradicsom, zeller, uborka, felalma, petrezselyem, fodros kel + 1ek chlorella

Delelott: Ujabb juice: narancs, repa, fodros kel juice

Ebed: Zoldsegkrem leves piritott tokmaggal es napraforgomaggal a tetejen (leves: brokkolibol, repabol, krumplibol, cukkinibol, kis rizstejszinnel higitva, himalaja soval, szerecsendioval ill pici edes spanyol fustolt pirospaprikaval)

Paradicsommal, cukkinivel, krumplival, repaval es gombaval keszult suru szejtan stew, kokusztejjel felontve, kurkumaval, soval, oreganoval izesitve. Quinoaval es barnarizzsel koritve.

Vacsora: Miso soup, sushi

vegan menu 2

CSUTORTOK:

Reggel: Citromos gyombertea, Juice: uborka, zeller, repa, kaposzta, repa, fodros kel, petrezselyem

Delelott: Smoothie: banan, zoldalma, egy marek afonya, fodros kel, kokuszviz, 1ek chlorella

Ebed: Zoldsegkrem leves: krumplibol, cukkinibol, repabol megparolva, majd leturmixolva, es rizstejszinnel felontve, pici so, szerecsendio es egy pici edes pirospaprika a tetejere. + Az elozo naprol megmaradt zoldseges szejtan stew barnarizzsel es quinoaval (istenien osszeert izekkel!) es koreai kimchivel kiegeszitve!!

Delutan: chia puding (2ek chia mag 1 dl rizstejbe aztatva 20 percig + fahej, 2ek daralt kerekmogyoro (hazelnut), reszeltalma es afonya

Vacsora: Tortillaba tekert Kimberly fele ‘beauty nut pate’ sok-sok salatalevellel, paradicsommal, uborkaval, paprikaval. Kimberly Snydertol van egy masik, makadamiadiobol keszult isteni ‘nut pate’ is – szeretek mindenfele ‘nut pate’t kiprobalni, mert variaciojuk vegtelen – Macadamia nut and Sun dried tomato pate. Szinten tokeletes akar tortillaba tekerve, vagy piritosra, vagy akar egy salata levelbe tekerve is fogyasztani.

PENTEK

Reggel: Juice: narancs, repa, fodros kel (1ek spirulina opcionalisan)

Delelott (11-12h korul): magvas piritos oliva olajjal, kockara vagott paradicsommal

Ebed: Sutoben sult karfiolos pasta (kifozunk egy nagy adag pastat, egy karfiolt rozsaira vagunk, picit eloparoljuk, majd agyagtalban osszekeverjuk a pastaval, 8-10 szem kette vagott koktelparadicsommal, es egy karikara vagott ujhagymaval es leontjuk 1,5deci rizstejszin osszekeverve pici soval, szerencsendioval, kurkumaval es reszelt vegan sajttal, opcionalisan mandulapehlelyel a tetejen, majd osszesutjuk 220fokon 30 perc alatt. Isteni!)

Vacsora: Green Juice. Hazi falafel sok-sok salataval, paradicsommal, uborkaval, pici veganmezzel (vegan majonez)

SZOMBAT

Reggel: Citromos gyombertea. Fel liter Juice: zeller, fodros kel, alma/korte, uborka, petrezselyem, fel bio citrom hejastol

Delelott: Smoothie: rizstej, alma, afonya, fodros kel, spenot, fel ek kokusz zsir, chia mag

Ebed: Felesborsoleves es lengyel kaposztaval toltott palacsinta, majd fahejas bundas alma desszertnek – ezt Kasia keszitette, direkt a mi kedvunkert, teljesen vegan menu :-) Nagy hatassal van rajuk is ez az ‘uj eletmod irany’, amirol ok is szivesen tanulnak es egyre tobbet probalkoznak :-) Jovohetvegen ujra a mi sorunk, hogy visszahivjuk oket, es nemzetkozi ebedet adjunk – kivansagra: sushi lesz, indiai zoldseges curry koreai kimchivel es Gundel palacsinta :D Micsoda parositas, de hat szeretnek uj izekkel ismerkedni, mi meg szeretjuk a nemzetkozi konyha inyencsegeiket bemutatni :-)

Vacsora: japan rizs, parolt sparga, nori darabkak, vekonyra karikazott tavaszi ujhagyma, fel avokado felkockazva, piritott szezammag, piritott zoldseges tofu kockak, majd a vegen osszekeverni ezzel az ontettel: izles szerint pici frissen facsart narancsle, citromle, bio szojaszosz, almaecet, opcionalisan juharszirup! majd a vegen megegyszer megszorni piritott szezammaggal

VASARNAP

Reggel: Zold tea. Juice: paradicsom, repa, uborka, fodros kel, zeller, vegyes salata levelek + 1 ek spirulina

Delelott (11-12h korul): mediterran paradicsomos piritos pici olivaolajjal

Ebed: Zoldsegleves kaposztaval es quinoaval, sok petrezselyemmel. Mark Bittman fele paradicsomos, kukoricas, cukkinis pasta :)

Vacsora: Juice: narancs, repa, alma, fodros kel. Tortillaba tekert Greta fele vegan ‘hamis tonhalkrem‘ csicseriborsobol, szinten isteni finom! Sok-sok zoldseggel.

vegan menu 3

Ezenkivul ami meg heti/napi rendszeresseggel kerul teritekre: sok folyadek, 1-2 bogre zold/herbal tea is altalaban igy a teli honapokban. Randomszeruen a nap folyaman barmikor kepes vagyok egy forro mizo levest elfogyasztani sok norival es egy kis szeletelt ujhagymaval. A miso leves raadasul kivalo probiotikum forras! A jo emesztes es szep bor alapfeltetele, ha vki nem eszik allati eredetu joghurtot, kefirt, az potolhatja kimchivel, mizoval, savanyu kaposztaval vagy novenyi pl kokuszkefirrel – mind-mind tokeletes probiotikumok. Esetleg opcionalisan, ha ezek kozul egyiket sem eszi, szerezzen be az ember termeszetes probiotikum termeket es szedje kuraszeruen!

Emellett pedig mindenfele egyszeru salata, amibe tobbnyire paradicsom, salatalevelek, kaposztalevel, avokado es uborka kerul. Pici olivaval, esetleg turmixolok ra 1-2 paradicsomot szosz gyanant, petrezselyemmel v friss bazsalkiom levellel, idonkent csirakkal diszitem es kesz is. Nyammm :)

Tovabba – Daninak rendszeresen keszul palacsinta, paradicsomos spagetti, sushi, paradicsomos quinoa/barnarizs, mikor mire ehes eppen, de az utobbi par honapban epp ezek a slagerek.

S bar kulon-kulon sokfele irtam milyen termeszetes ezekrol a termeszetben talalhato csoda dolgokrol, amiket mi is fogyasztunk idoszakosan, mint a spirulina, chlorella, kendermag, chiaseed, aloe vera….stb, ha valakit erdekel szivesen osszeszedem, a hatasaikkal egyutt egy posztban is.

Napi min 5 perc meditacio, futas es joga :-)

Csodalatos hetet mindenkinek jovohetre!!

Ja, es Boldog Harom Kiralyokat, ahol szinten unneplik!!

12 thoughts on “Vegan otletek egy teljes hetre

  1. Vera son autenticas delicias!!!Es verdad que ayer a mi me faltaba algo verde en la mesa….Tenia la en salada preparada en la nevera y se me olvidoooo totalmente!!!Tu comida parece muy muy rica!Gracias por las ideas:)

  2. Oohhh you always make me wanna write in Spanish…Ooops Que acabo de escribir esto en Ingles? jaja es demasiado temprano para ser levantada pero pronto vamos a empezar celebrando mi cumple – tan pronto como los chicos se despiertan! jeje De todas maneras, si quieres cualquier recetas en Castellano dimelo! Ademas, voy a preparar unos de los estos para ti el proximo finde! besin y que tengais un buen dia tambien! abrazos

  3. Ildiko, nagyon szivesen, orulok, ha otletet tudsz belole meriteni! Bent van a draftban meg egy stir-fry, indiai veggie curry meg egy isteni gombas curry is, igyekszem posztolni azokat is! Meg megosztani a kedvenc dip es pate receptjeimet is, amik meg nem kerultek fel :) De igaz, ha kapok egy kis motivaciot gyorsabban felkerulnek, ugyhogy megegyszer koszonom, hogy visszajeleztel! Szep napsuteses hetveget!!!

  4. Ez nagyon jó bejegyzés lett, egy csomó dolgot tanultam tőled ismét. :) Milyen szépen lehet különbséget tenni zöldség-zöldség közt és tényleg mennyire fontos, hogy változatosan táplálkozzunk. :)

    Engem nagyon érdekelnek a természetes étrendkiegészítők, a Chlorella-t láttam, többször írtad. :) Én most még Nutrilite vitaminokat szedek, de akármennyire biok ezek, mégiscsak bogyó. Jobb lenne, ha teljesen természetes módon be lehetne ezeket vinni a szervezetbe.

    Tegnap olvastam egy érdekes cikket arról, hogy mekkora különbség van az étel és a kaja szó között. Ez utóbbi semmi értékes tápanyaggal való ellátottságot nem jelent, csak gyorsan kapjunk be vmit és menjünk is tovább. (lásd autópályák melletti gyors éttermek)

    Ha egyszer elindulunk egy úton, mennyi minden jön vele… Én az utóbbi egy hétben nagyon belemélyedtem a témába, és nagyon sok még itthon lévő dolog is mennyire egészségtelen. Pedig nem veszünk chipset és ilyeneket. Csak pl. a só, fehér liszt, cukor. Huh…

    Köszi a szemfelnyitást. :)

    Én szívesen fogadok recepteket is, akár linkeket, angulul is, nagy segítség az úton. :)

  5. Igen a chlorellarol, spirulinarol, aloe verarol es chia seedrol, meg a lenmag es kendermag tarsairol is irtam itt is, ott is, de arra gondoltam, csak ossze kellene egy posztba is szedni oket, hogy konnyebben atlathato legyen, bar igyekszem minel praktikusabban kategorizalni, hogy konnyen vissza- ill rakeresheto legyen minden, ami a blogba kerul. Mikor hogy sikerul :)

    Ezek amugy nem jol irtam, nem taplalekkiegeszitok, vagy szerintem nem abba a kategoriaba esnek, hiszen nem vitaminok, hanem a termeszetben elofordulo csodadolgok. A spirulina es a chlorella is algak, amik tele vannak ertekes asvanyi anyagokkal, B12 vitaminnal, feherjevel, antioxidanssal es egy csomo energiat is adnak, hiszen chlorofilt is tartalmaznak (sotetzold szinuek), ami osszegyujti a nap energiajat es szenhidratot kreal belole, ami boseges energiaval latja el a szervezetet egesz nap! – azt hiszem ezt mindenkinek erdemes hozzaadnia a kiegyensulyozott etrendjehez.

    Vitaminok kozul is van sokfele, es utana kell nezni, hogy ne szintetikus es tele toxikus anyaggal, ill. allati eredetu dolgokkal legyen tele (nem viccelek, van, amibe allati nemiszervek reszeit adjak hozza!!:((() Meg kell nezni, hogy certified organic es megbizhato magasminosegu termek legyen, es ne egeszsegre artalmas adalekszerekkel es tartositoszerekkel teli! En pl. olyan C vitamin keszitmenyt szedek, ami csipkebogyo kivonatabol keszul es folyamatos felszivodasu. Kalcium-magnezium vitamint is szedek, de bevallom, azt csak akkor amikor eszembejut, nem teljesen rendszeres, de igyekszem maximalisan feltolteni a szamomra szukseges keszletet. es ezen kivul spirulina tablettat szoktam napi szinten, ha a smoothie/juiceba epp nem teszek.
    Ha valtozatosan es odafigyelve etkezik az ember, nagyjabol mindent megkaphat a termeszetbol, de oda kell ra figyelni nagyon. S ahogy nem egy nobel dijas v taplalkozastudomannyal foglalkozo orvos, mint Dr Michael Colgan v Szentgyorgyi Albert es Linus Pauling is napi tobb ezer mg C vitamint fogyasztottak! Ezert szedek azt kulon, mert annyit gyumolcsokbol zoldekbol nem lehet, es olyan keszitmenyt, ami folyamatos felszivodasu, mert a szervezet szamara, egesz nap folyamatos ellatottsagra van szuksege! Ja, es a spirulina tartalmaz B12 vitamint is, ami szukseges, vmint meg D-vitamin, ha nem napos kliman el az ember.

    es megegy, latod csak eszembejut aprodonkent, probiotikum, de errol is irtam parszor, ha az ember nem fogyaszt mar joghurtot, fontos, hogy fogyasszon, akar kimchit, akar mizo levest, akar savanyukaposztat, vagy nagyon jo minosegu probiotikum keszitmenyt, mert alapveto fontossagu az egeszseg szamara!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s