3 quinoa salad recipes :)

Ha mar az ENSZ Elelmezesi es Mezogazdasagi Szervezete a 2013as evet a Quinoa Evenek nevezte, es a quinoat magat a vilag egyik legegeszsegesebb elemiszerenek, hat alljon itt harom ujabb inycsiklando quinoa felhasznalasi mod :-) Barmelyik fantazia alapjan tovabb szinesitheto es varialhato :-) A quinoa egyebkent is a legtaplalobb novenyi magfele (nem gabona, bar emlegetik supergrain-kent is), amit elsosorban megfozve (akarcsak a rizst) fogyasztjak, ami eredetileg a del-amerikai orszagokban elterjedt, de kaphato mindenutt a vilagon es en is eloszeretettel hasznalom fel levesekbe, salatakba. Ize kisse talan dioszeru, de mindenkeppen egyedi, es viszonylag eroteljesebb mint pl a rizsnek. Ugyanugy keszitjuk el, akarcsak a rizst, ketszer annyi vizben egyszeruen megfozzuk es kesz is, es hutoben akar 1 hetig is elall es mindenhez felhasznalhato! Kivalo teljeserteku feherje forras, a vegetarianusok egyik alap pilleret jelenti! Vasban, foszforban, manganban, kalciumban es magneziumban gazdag! De B vitamin, C, E es Beta Karotin is talalhato benne! Gluten mentes! Lugosito hatasu meg fozve is!! Csodamag :-)

quinoa salad

Mango, avokado quinoa salata

Hozzavalok: 1 mango, 1 avokado, 1 pohar megfozott quinoa, 1 felmarek szaritott vorosafonya, 2 ek kendermag (hempseed), 1 szal zoldhagyma, zold salata levelek, petrezselyem,  (ehhez a fajtahoz neha egy marek fott feherbabot is teszek)

A quinoat megfozzuk, a tobbit feldaraboljuk es szepen talba rendezzuk, es ha kedvunk van keszitunk hozza egy gyors ‘salsat’ is :) Fel mangot leturmixolunk egy fel lime levevel es fel ek komeny es raontjuk. Ma vacsorara is ezt eszunk tobbek kozott es vmi isteni!!! Szerintem latvanyra is :)

Quinoa, avokado, uborka salata:

Hozzavalok: 1 pohar romai salata, fel zeller feldarabolva, 1 pohar rukkola, fel avokado, kb 10cm uborka felkockazva, 1 pohar megfott quinoa, pici so, eseleg pici oliva olaj es egy marek tokmag

Brokkoli, mango, avokado quinoa salata

1 mango es 1 avokado felkockazva, egy fel fej parolt brokkoli rozsaira szedve, fel lilahagyma felkockazva vagy hosszanti csikokra vagva, 1 pohar fott quinoa, egy felmarek mazsola v vorosafonya es egy pici so es oliva olaj – en ebben formaban szerettem meg a brokkolit vegre!!

3 thoughts on “3 quinoa salad recipes :)

  1. Én bevallom, de nem is hallottam a quinoa-ról. Pedig milyen értékes tápanyag. :) Feltétlenül utána kell járnom itthon is, hogy mi hol kapható.

    Én most sokszor eszem sütőtökkrémlevest és mindig teszek rá tökmagolajat és igazi tökmagokat is. Az is biztosan nagyon egészséges.

    Nekem amire figyelni kell (őszinte vagyok magamhoz és ismerem magamat) az az, hogy ne egyoldalúan táplálkozzak, hanem tényleg változatosan, mindent megadva a szervezetemnek, amire szüksége van. Hajlamos vagyok sajnos a kedvenc kajákat addig enni, míg meg nem unom. :(
    Nade majd tudatosítom magam etéren is :)

  2. Nagyon csodalatos etel a quinoa, en miota idekoltoztunk hasznalom, es evrol-evre egyre surubben. Ugyanolyan sokoldaluan fel lehet hasznalni akarcsak a rizst, csak sokkalta ertekesebb! Mondjuk mi rizsimadok is vagyunk :)) marmint az azsiai ragados rizset es az indiai jazmin ill basmati rizset kedveljuk. Sutotokremlevest is nagyon szeretem, azt is legalabb 3-4 fele keppen szoktam elkesziteni, szerintem itt is van fent, legalabb a thai fele biztosan :)
    En olyannyira szeretek sokfelekeppen fozni, hogy sokszor hetek telnek el es ugyanazt nem fozom, max hasonlot. De nagyon szeretek receptek utan bongeszni, majd atalakitani oket, vagy a meglevo alapanyagokbol vmit krealni :) Ha meg ramjon atmeneti idoszakkent, hogy nincs ihletem, akkor itt vissza tudom en is keresni a mar jol bevalt recepteket.
    Belefon az ember, de en is azutan jottem bele, hogy Dani megszuletett es jobban lett ra idom :-)

  3. Pingback: Quinoa maki rolls « Soulful Living

Leave a Reply

