My favourite winter mornings’ rituals :-)

napfelkelte

Ha nem is minden reggel alakul igy, de amikor sikerul elsonek felkelnem, akkor tobbnyire jo esellyel kapok a fiuktol 40-60 percet, hogy vegig menjek kedvenc reggeli ritualeimon, es ha ez sikerul, akkor biztos lehetek abban, hogy szuper napnak nezunk elebe :-) Mielott elkezdenem a napot, meg csukott szemmel az agyban szeretem atadni magam teljeseggel a hala erzesenek, halat adok a boldogsagunkert, az egeszsegunkert, az eletunkert, az almainkert, a csaladunkert…stb aloeEn evek ota nagyon szeretem ezt az egyszeru szokast gyakorolni, de akar este is, lefekves utan. Szerintem meghatarozza az ember eletminoseget es lelki bekejehez jarul hozza a napi szintu hala adas. S altala meg a mindennapok is jobban es sikeresen (nekem a siker egyenlo azzal, hogy onmagam lehetek, az pedig egyenlo azzal, hogy teljes a boldogsag :) alakulnak! Miutan kijovok a haloszobankbol, a joga szobaban vagy a nappaliban telepszek le min 15 percet jogazni. Ami utan szinte minden alkalommal vegig csinalok egy rovid reggeli meditaciot, ami IDE belinkelek nektek is.

DSC_0008Ezutan kijovok a konyhaba, es elkeszitem a reggeli forro italomat. Telen sokszor jobban esik nem csak sima vizzel kezdeni, hanem vmi meleggel, de hol igy, hol ugy esik jol. Legyen az egy gyomber tea, citromos forro viz, vagy egy aloe veras citromos forro ital. Ami mind azt hivatott elosegiteni, hogy beinditsa az emeszto rendszert, vmint a termeszetes reggeli meregtelenitest. Az ember szervezete, ahogy arrol mar korabban is irtam, termeszetes allapotaban meregtelenit a delelotti orakban es pont ezert erdemes boseges folyadekkal inditani a napot mielott barmi szilardat enne az ember. Az elso viz/tea/forro ital utan iszom meg altalaban az elso smoothiemat, ami szinten min fel liter, de inkabb 1 liter, es mostanaban egyre tobb zolddel iszom oket (alap smoothie ket fore 1-2 banan, 1 alma, 1 korte, es rengeteg zold, spenot, kale, petrezselyem, rukkola, vegyes salata…mikor mi van epp itthon, viz vagy kokuszviz + chlorella v spirulina es chia mag v lenmag). Ha a delelott elso oraiban egy liter smoothiet, vizet es tovabbi fel liter vmilyen folyadekot megittam, tobbnyire nincs szuksegem delig szilardra, mert ezek megadjak a kello energiat a delelotthoz. Ez a legjobb, amit megadhatunk testunknek, ha a reggeli elso orakban csupan konnyen emesztheto folyadekkal taplaljuk es hagyjuk, hogy az termeszetes allapotaban meregtelenitsen. HDRtist HDR - http://www.ohanaware.com/hdrtist/Ha megsem smoothieval kezdenek, hanem mondjuk fel – egy  liter friss narancslevel vagy vmilyen teli smoothieval akkor azutan szivesen fogyasztok vagy egy nagy tal forro zabpelyhet sok-sok gyumolccsel (frissel: banan, alma, afonya es aszalttal: vorosafonya, sargabarack, szilva), es mindenfele maggal: mandulaval, dioval, kerek torokmogyoroval) vagy egy finom egeszseges szendvicset. Kedvenceim koze tartozik pl amikor csak siman egy fel avokadot rakenek egy piritott rozskenyerre pici citrommal, borssal, soval izesitve es melle sok zoldet, paradicsomot, uborkat, paprikat eszem.  Vagy piritos kenyer olivaolajjal es paradicsommal – a klasszikus mediterran reggeli :)reggeli

Amit a 100%os Aloe Vera-rol erdemes tudni, hogy igazi ‘powerhouse’ vitaminokban (A, B1, B2, B12, C, E, Folsav es niacin), asvanyianyagokban (kalcium, vas, natrium, kalium, magnezium, krom, mangan, rez, cink), amino savakban! enzimekben es mikrotapanyagokban! Ezenkivul termeszetes gyulladascsokkento. Nem kozvetlen a forralt vizbe, hanem miutan kicsit lehult, de meg jo meleg vizbe teszek 2 ek aloe verat es egy fel citromot fel liter vizbe es igy fogyasztom.

Futni igy telen csak akkor indulok neki, ha min 10 fok van :-) Egeszen oktober kozepeig sokszor az elso dolog volt egy pohar smoothiet kovetoen, hogy kimentem, de mivel ilyenkor csak 9kor vilagosodik, igy eleve 9-10 elott nem indulok neki. Most az elmult napokban epp kellemes reggelekre ebredunk, mert pont egy meleghullam kozepen csucsulunk es jol esett tegnap, vasarnap reggel is kimenni futni, amikor meg minden ember alszik es csak a termeszet meghitt csendjet elvezhettem futas kozben :-)

8 thoughts on “My favourite winter mornings’ rituals :-)

  1. Na ez a motiváció most nagyon jól jött!!! Köszönöm! Ha hirtelen nem is mindent, de egyes dolgokat át fogok venni/ fel fogok eleveníteni… Pl. már régen jógáztam vagy futottam, mostanában csak gyalogolok. Meg megint több friss zöldséget kellene ennem….ja és a legfontosabb: korábban kellene felkelnem :)) Besos

  2. Edes vagy, azert is jo nekem is leirni, mert ezaltal is rogzitem es motivalom sajat magamat is, hogy milyen is szamomra, amikor ilyen szellemben indul egy reggel :) En most extra sok zoldet eszem, mindenhez, amihez csak jol esik :) Kezdem egyre jobban megkedvelni most mar salata formajaban is, nem csak smoothiekban :) ido kellett mig az en izlelo bimboim szivesen fogadtak ezeket az ‘uj’ zold izeket, mert en regen salatakat max havi 1x ha ettem, de most meg imadok, mindent, ami zold :-) A reggeli haladas es meditacio szinten szuper, akarcsak a joga meg a futas. De a futassal most en is ugy allok, hogy kb hetente 2x max 3x van kedvem hozza, igy igyekszem estenkent megcsinalni egy-egy hosszabb joga orat. az abszolut kedvencem tovabbra is ez:http://www.youtube.com/watch?v=9lUqo5Qceh0
    Szep hetet draga Ildim!!! bss

  3. Most nézem, hogy az aloe verában mennyi vitamin és értékes tápanyag van. Eddig ez a mondat elkerülte a figyelmemet. Meg is fogom kérdezni unokatesómat, hogy tőle lehet-e ilyet rendelni. (FLP termékekkel foglalkozik). Te hol szerzed be?
    Citrommal fogyasztva gondolom, hogy finom. :)

    Régen én is ittam minden télen aloe vera berryt (gél, málnás), de aztán valahogy leszoktam róla. Pedig ízlett is, meg hasznosnak is éreztem.

    A thanksgiving olyan szép szó. :) Tetszik, hogy hálát adsz mindazért, ami körülvesz a mindennapokban.

    Én 0 fok alatt nem szeretek futni, bár 0-10 közt sem olyan jó, ilyenkor csak 2-3 km-t futok. DE néha nagyon tudok fázni. Mondjuk célul tűztem ki, hogy a télen, míg ilyen hidegek vannak, megtanulom normálisan az orromon levegőt venni. :) Erre mondják azt, hogy minden rosszban van valami jó, nem? ;-)

  4. A 100% Aloe Vera juicet en mindig a bioreszlegen szerzem be, ahol a tobbi etrendkiegeszitot is, mint spirulina, chlorella, chia seed, Noni juice, kendermag, kokuszviz, kokuszolaj, goji bogyo…stb Szerencsere velunk szemben van egy nagy Corte Ingles, ahol minden kaphato, igy konnyen tudom potolni, ha nincs idom a masik nagy Ecologiai boltba eljutni.
    Azt hiszem, legalabbis, ahogy visszaemlekszem gyerekkoromra is en kifejezetten halaado tipus voltam mindig is. Nagyon halas tudok lenni minden aprosagtol kezdve, es erre van tobbek kozott nekunk is az Elisabeth Gilbert altal terjesztett Happiness Jar is, biztos lattad mar te is az oldalan. Ebbe gyujtjuk mi is a velunk tortent legjobb dolgokat :))

    Ma reggel, igy uj ev napjan futassal kezdtem en is, annak ellenere, hogy kint kod es 4fok volt csupan! 5km-t futottam, az unnepek alatt lassan masfel het kimaradt, de ma olyan jol esett es olyan boldog voltam, hogy futhatok :)) Varom, hogy egyszer egyutt is fussunk! Meg azt is, hogy akkor megszervezzuk elso kozos felfedezo utunkat :)) puszi

  5. Ideértem végre. :) Nagyon megtetszett a Happiness Jar, holnap én is be fogok szerezni egyet. :) Sőt, szerintem anyumat is meglepem eggyel. :) Szépen csinálok majd rá szívecskét is. :) Tetszik, nagyon tetszik az ötlet. :)

    Ügyes vagy a futással. :) Én is megyek holnap reggel. Már tökre szeretek reggel futni, hiába ez is csak egy berögzött gondolat volt, hogy reggel “rozsdásak” az izmaim, és inkább este szeretek futni… Milyen jó, hogy sorra dőlnek le ezek a falak, gondolatok, amik tulajdonképpen csak nehezitík az életünket.

    Majd akkor a közös utunkon is reggel futással kezdünk, aztán jó kis zöld turmix és indulhat a nap. :) Én is nagyon örülök a közös útnak, tökre szuper lesz. Csodálatos év áll mögöttünk és ugyanúgy előttünk is.

    Holnap megnézem én is a boltban a chia seedet, aloe verát és egyéb fontos táplálékkiegészítőket. A 4 napos szilveszteri úton nem volt lehetőségem turmixot, facsart narancslevet innom, nagyon hiányzik…. Nagyon megszoktam már, hogy ezek fontos részesei a napomnak. :) Helyette mondjuk ittam rengeteg vizet, az is hasznos.

    puszi és szép estét

  6. Nalunk Dani is idonkent tesz bele, igy ketten ‘csinaljuk a happiness jar’t :) Minden ilyen kezdemenyezesre es kreativ otletre vevo vagyok, egyszeruen nagyszeru ez is :)

    En kifejezetten reggeli futo vagyok, plane nyaron, de igy telen a reggelek hidegek, igy van hogy csak napkozben indulok neki, de teny, hogy lenyegesebben kevesebbszer, mint amikor meleg van. Most epp tavaszi aramlatok erkeztek hozzank, igy megjott ujra jobban a kedvem :)

    Igy van, mogottunk es elottunk is fantasztikus ev(ek) vannak, nagyon igeretes ez az ev is!!!
    majd egyeztetunk :) puszi

  7. Drága Vera! Ezt de inspiráló volt olvasni! Mindig is nagyon szerettem az írásaidat, de a pozitív életfelfogásod szellemisége mostanság tudott igazán megérinteni a gyakorlatban is, most tudom legalább kis lépésekben megvalósítani. Ahogy a két Legényke mellett kezdett egyre nehezebbé válni a feltöltődés, önmagam ápolása, akkor éreztem rá, hogy mennyire fontos a pozitív szemlélet, amivel egy pillanat alatt átkeretezhető a helyzet, ami mindent és mindenkit pozitívan befolyásol. Köszönöm ezt neked, sokat tanulok Tőled, mert számomra te vagy a megtestesült Harmónia! :-)

    És holnap készítek egy Happyness Jart is! ;-)
    Puszi!

  8. Szia draga Timi, orulok, ha inspiralonak talaltad ezt az irast, annak pedig plane, ha te is hasonlo utakon jarsz es gyakorlatba is szeretned ultetni a pozitiv eletfelfogast es annak megeleset :) Azt hiszem az egesz eletem arrol szol, hogy akarhol is legyunk mindenutt harmoniat es pozitiv egyensulyt teremtsek es annak fenntartasan dolgozzam es segitsek masoknak is mindezt megteremteni.
    Majd szamolj be milyen erzes, hogy van Happiness Jar-od!
    puszi nektek!

Leave a Reply

