Plant-based spaghetti bolognese :-)

vegan spagetti

Hozzavalok:

1fej hagyma, 3 gerezd fokhagyma, so, oregano, 1 nagy repa lereszelve, 5-6 paradicsom, 1,5 deci viz, 0,5-1 dl vorosbor, 2ek algamar, vagy barmilyen mas bio sonelkuli szaritott zoldseg mix, egy fel zold paprika apro kockara vagva, 2-3 bio aszalt paradicsom, es 250g tonkoly szejtan, es opcionalisan 10 apro feju gomba kettevagva. Petrezselyem a tetejere. 1 zacsko teljes orlesu szines spagetti teszta.

1 fej hagymat 1ek kokuszolajon megdinszteltem, kozben hozzaadtam 3 gerezd preselt fokhagymat, pici sot. Kozben a pici pepesito turmixban egy nagyon nagy repat ‘felapritottam’ a gepben (nem volt kedvem kezzel reszelni :), hozzaadtam. Ezutan kovetkezett 4-5 kozepes fej paradicsom leturmixolva + 1 nagy fej paradicsom felkockaztam. Megszortam boven oreganoval (kb 1-2ek) Ezutan jott 1dl szaraz vorosbor. 1 adag (250g) tonkoly szejtant nagyon aprora felvagtam majd hozzakevertem. Belekevertem meg fel aprora vagott zoldpaprikat, es a vegen hozzaadtam a gombat. Kb masfel deci forralt vizet felivott meg, es adtam hozza izesitesul meg Algamart, amit itt kapni. Tulajdonkeppen bio szaritott zoldsegek, pici wakame (alga), tort barnarizzsel, so nelkul! Ezt szoktam levesekhez is hasznalni. Ebbol olyan 2ek adtam hozza es izles szerint soztam – mi mar regen is hiresen ‘sotlanul’ ettunk – csaladi hagyomany szerencsere :), igy nekem, kulonosen az utobbi idoben, barhova megyunk enni, minden sosnak tunik! Sajnos elofordult mar parszor, hogy vissza kellett kuldenem az etelt az etteremben, mert ehetetlenul sos volt. Szerencsere azert ez itt nem jellemzo, mert tapasztalatom szerint joval kevesebb sot es fuszert hasznalnak a mediterran konyhaban, mint otthon. So kozul mindig himalajai sot hasznalok, masoknak is ezt ajanlom. Belinkeltem rola egy nagyon jo magyar oldalt, hogy miert is erdemes ezt hasznalni!

Kozben a tesztat is kifoztem es mar keszen is volt! Nagyon finom!!!

One thought on “Plant-based spaghetti bolognese :-)

Leave a Reply

