Greens save your life and cure you from inside out!

ilmAz alabbi videon Sergei Boutenko tart eloadast a zold turmixokrol, es arrol, amit a zoldekrol es zold smoothiekrol tudni erdemes! Ezt a videot anno en is tobbszor megneztem, mert alapveto es erdekes informaciokat oszt meg a temaban. Mesel arrol hogyan epitette csaladjuk annak idejen a zoldeket a taplalkozasuk szerves reszeve es hogyan segitett csaladjuknak a nyers vegan etkezes teljesen kigyogyulni halmozott betegsegeikbol. Szeretem a stilusat, es erzodik, hogy gyerekkora ota ebben el es mindent tud a temaban, amit tudni szukseges! Erdemes megnezni, ha van ra idotok es ha erdekel a zold turmixok jotekony elettani hatasa!!

Mesel tobbek kozott arrol, hogy miert is szamitanak a zoldek a vilag legtaplalobb es legcsodalatosabb taplalekanak es arrol is hogy o maga hogyan gyogyult ki 9 evesen a cukorbetegsegbol a nyers vegan taplalkozasi formara valo atteressel par honap alatt teljesen! A zold levelekben talalhatok meg a vitaminok, asvanyi anyagok es amino savak a legkoncentraltabb formaban! Viszont mivel a zoldeknek alacsony a kaloriatartalma, csak ezen elni nekunk emberek szamara kivitelezhetetlen lenne, mert nem vagyunk egesz nap mezokon legeleszo tehenek, akik gyakorlatilag non-stop eszik a zoldet :) Nagyjabol napi min. 20 dkg-ra lenne mindenkinek szuksege, hogy zoldeket fogyasszon, ami a smoothiek fogyasztasaval konnyen elerheto.HDRtist HDR Rendering - http://www.ohanaware.com/hdrtist/ Tisztazza, hogy a zoldek nem a zoldsegek kategoriajaba sorolandok, hanem sokkal inkabb a gyumolcsfa viragai kategoriaba, ezert is soroljak oket mindig kulon a zoldsegektol es gyumolcsoktol, s csak emlegetik ‘the GREENS’, azaz zoldekkent :) Arra talan meg mindenki emlekszik az altalanos iskolai biologiai orakrol is, hogy minel zoldebb egy noveny, annal tobb klorofilt tartalmaz, a klorofil pedig nem mas, mint folyekony napfeny, amire mindenkinek a szervezetenek szugsege van. A problema ott van, hogy sokan azert nem kivanjak nyersen a zoldeket, salata formajaban sem (tartoztam annak idejen en is ebbe a csoportba ;-), mert a sok feldolgozott etelen torteno szocializalodasunk soran a gyomorban kipusztultak azok az enzimek, amik segitenenek lebontani es megemeszteni a sok zoldet! Pontosabban csak ugy lenne kepes az ember megemeszteni, ha 100x megragna minden egyes falatot, amit nemcsak egy zoldnel nem tesz meg az ember, de ugy altalaban semmilyen etelnel. A lenyege a sok ragasnak pedig abban van, hogy minel tobbet erintkezzen a nyallal, ugyanis az emesztes a szajban kezdodik, nem a gyomorban, es a nyalban talalhato enzimek segitenek lebontani a zoldeket kesobb a gyomorban. Aztan jott Viktoria Boutenko, Sergei edesanyja, aki rajott, ha folyekony formaban veszi az ember magahoz a zoldeket, gyumolccsel keverve, egyreszt sokkal szivesebben fogyasztja, masreszt konyebben es gyorsabban kepes megemeszteni oket, es meg nagyobb mennyisegben is kepes fogyasztani igy! A zoldek onmagukban vizzel keverve nem kepeznek kremes allagot es mindannyiszor lesullyednek a turmix aljara, de amint ad az ember hozza vmi ‘kremesebb’ gyumolcsot, mint pl banan, mango, korte v avokado maris konnyebben ihato es kremesebb allaguva valik a smoothie!

417339_284607734972730_1812915393_nA klorofilban talalhato molekulak hasonloak egyebkent az ember vereben talalhato molekulahoz, eppen ezert, s hogy pontosan idezzem: a napi zold smoothie fogyasztasa konkretan feler egy veratomlesztessel! Csodalatosan verpezsdito es frissito eletenergia ital! :-) A zoldek mind tartalmaznak: vasat, kaliumot, magneziumot, kalciumot (ezert sem kell aggodni a kalcium bevitel miatt, mert ha az ember elegendo zoldet, gyumolcsoket es magvakat fogyaszt, akkor nem lesz belole hianya. A mar mashol is emlitett narancs, goji bogyo, magok es diofelek: mandula, chia seed, szezam mag, lenmag…stb nori, tengeri algak, datolya, fuge es brokkoli ..stb mind-mind kivalo kalcium forras!), K, C, E vitamint es egy csomo B vitamin fajtat. Tovabba Beta karotint, luteint es zeaxanthint, amik tobbek kozott megvedik sejteinket a karosodastol, es mindenfele korral jaro szem romlastol. Meg kis mennyisegben Omega 3at is tartalmaznak. Nagyon fontos a bennuk talalhato rost anyag, ami segiti a glukoz lassan torteno felszivodasat a veraramban, igy elozven meg, hogy a verunkben hirtelen felszokjon a vercukor szint! A bennuk talalhato rost tovabba biztositja, hogy az emesztorendszerunk optimalisan mukodjon, es a termeszetes meregtelenitesben van fontos szerepe. Szoval igazi kincset ero taplalek forrast jelentenek minden teren, s ezert is ajanlott fogyasztasuk napi szinten! Altala tobb energiahoz jut az ember, erosebbe valik immunrendszere, es szamtalan betegsegbol segit kigyogyulni is, amennyiben felveszi a zoldeket az etrendjebe!

Edesanyja, Viktoria Boutenko altal tartott eloadasbol is szamtalan nagyon erdekes es nagyon hasznos informaciot kapni! Hosszu ugyan az eloadas, de az elsoadas elso masfel orajat mindenkeppen nagyon-nagyon ajanlom (a masodikat csak az igazan nyitott emberek szamara, ahol a nyers vegan taplalkozas elonyeirol van szo :), hogy nezze vegig, akit erdekel, hogyan mukodik az emberi szervezet, hogyan es mitol kepes onmagat meggyogyitania, miert van minden egyes dolognak, amit testunk csinal fontos jelentese? Fantasztikusan jol lebontja, hogy mindenki szamara ertheto legyen, es magyarazza el tobbek kozott, hogy pl mit tesz az antibiotikum a szervezetunkkel? Miert jo a magas laz, es miert ne adjunk a gyereknek es magunknak se gyogyszert/fajdalom/laz csillapitot, mit kockaztatunk vele, ha megis? Miert megy el az etvagya az embernek, amikor beteg (hogy a gyogyulasra forditsa az energiait, es kozben meregtelenitsen,hogy minel hamarabb meggyogyuljon, ezert szukseges ilyenkor csupan a folyadek es no stressz – a termeszetes gyogyulasi folyamat resze)? Miert betegszik meg az ember konnyen egy-egy nyaralas utan? Miert asitunk, miert pislogunk, miert alszunk, hogy a D vitamin nagy resze a szemen keresztul jut a szervezetbe, es ha mindig napszemuveggel takarjuk az nem jo, sot, ha hunyorgunk a feher fenytol v napfenytol, az eleve jel lehet arra, hogy D-vitamin hianyunk van! Miert nem jo szervezetunknek ha ebreszto orara kelunk? Miert fontos az oxigen, hogy telen-nyaron szelloztessuk a lakast, kulonosen, ahol alszunk, es minel tobbet toltsunk a szabadban friss levegon! Miert nem tudja a legtobb ember kezelni a stresszt? Mit tanitott a tarsadalmunk? Azt, ha ideges vagy vmi miatt menj es setalj egy nagyot a friss levegon? Vagy azt, hogy akkor menj vegyel magadnak vmit, egyel egy fagyit, egy tabla csokit…stb Ha az ember ma bemegy egy atlagos szupermarketbe milyen elelmiszerbol talal a legtobbet? Comfort food! – azaz minden olyan ‘komfortos’ erzest nyujto eledelt, aminek szinte zero tapanyag tartalma van?! Miert nyugszik le az ember, amikor atolel egy fat? Mert atveszi a fa frekvenciajat, ami segit lenyugtatni :-) Szuper jo es erdekes temak vannak benne, es olyan informaciok, amikre nem is szamit az ember.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s