Paradicsomos Gnocci Gombaval es Spenottal

A gnoccit 10 perc alatt forro vizben megfozzuk. (Gnoccit itt tudok frissen venni a Corte Inglesben az olasz reszlegen, nem tudom otthon milyen formaban kaphato). Kozben elkeszitjuk a friss ropogos ravalokat, amivel a vegen osszekeverjuk.

Pici olajon fel hagymat es egy gerezd fokhagymat dinsztelunk. Ha teszek bele fel deci feherbort is akkor azt ilyenkor szoktam, mikor a hagyma mar megdinsztelodott, es megvarom mig par perc alatt az alkohol elparolog belole. Nagyon jot tesz az izvilagnak! Sozzuk, borsozzuk izles szerint. Majd hozzaadjuk a gombat, par perccel kesobb pedig 10-15szem felbe vagott koktelparadicsomot. En adtam hozza egy kis oreganot es bazsalikomot is, majd a gombat, es addig foztem, ameddig a paradicsom meg ropogos maradt, majd mielott elzartam volna a gazt meg hozzadtam ket marek friss bebi spenotot, es csak kevertem egyet rajta, majd elzartam es hozzaadtam a gnoccit. Igy a paradicsomban es a spenotban is megmaradtak az ertekes vitaminok.

A SPENOT tele rosttal, vitaminnal es asvanyi anyaggal. Kivalo A, C, K vitamin, vas, folsav es kalcium forras. Ezenkivul, amit tartalmaz meg: cink, szelen, foszfor, kalium, rez , omega 3 zsirsavakat, B1, B2, B6 es E vitamint. Nagyon jo antioxidans. Segit a sziv- es errendszeri betegsegek megelozeseben. Gyulladas csokkento hatasa miatt segit az asztmas es reumas koszvenyes betegsegeken. Lutein tartalmanak koszonhetoen javitja a latast is!

A PARADICSOM tele C vitaminnal es betakarotinnal. Rendkivul jo krom forras, ami a vercukorszint szabalyozasaban segit. Fogyasztasa segit a magas vernyomas es koleszterinszint csokkenteseben. Nagyon jo antioxidans. Likopint tartalmaz, ami segit a sziv- es errendszeri, kulonbozo rakos betegsegek, vmint a csontritkulas megelozeseben!
Erdemes tehat minel tobbet fogyasztani beloluk, lehetoleg frissen, az egeszsegunk erdekeben :)

Leave a Reply

