Felesborso kremleves edesburgonyaval

Ez egy eszmeletlen izletes es laktato leves. Az eredeti receptet a Forks over Knives oldalan talaltam, amit nemileg modositottam, de alapvetoen ugyanaz :)

1.5pohar zold felesborsot (itt sargat meg nem talaltam, de pont olyan finom a zold is) jo egy oran at, nagyjabol mig puha nem lett, foztem vizben, pici soval. Kozben pici kokuszolajon 1 hagymat megdinszteltem, radobtam egy nagy meretu edesburgonyat valamint egy hagyomanyos burgonyat felkockazva, egyutt kicsit piritottam, majd hozzadtam ket szal zeller zoldjet harmadolva, 2-3 fokhagymat egeszben (en ezeket kivettem a vegen a botmixer hasznalata elott) es felontottem annyi vizzel, hogy ellepje. Erre jott meg egy kis oregano, komeny, so es 1tk fustolt pirospaprika. Miutan a felesborso is megpuhult, osszeontottem a kettot, hozzaadtam egy felkockazott paradicsomot, 1 marek spenot levelet es meg tovabb foztem kb 10 percet, majd a botmixerrel ketszer-haromszor kicsit kremesebbe tettem, de jol esett, hogy maradtak benne ‘chunky’ darabok. A tetejere, ahogy a recept is ajanlja – de en megfeletkeztem rola, majd legkozelebb -, egy kis friss paradicsomot darabolhatunk ra. Tokeletes szin es izkombinaciot kapvan ezzel :))

Aki szeretne az eredeti receptet, annak csak egy klikk IDE, es angolul megtalalja!

10 thoughts on “Felesborso kremleves edesburgonyaval

  1. még csak ma jutottam ide!gratulálok!!! kitartást, sok sok hűséges olvasót, tengernyi kommentet és még több egészséges embert kívánok!

    • hehe :)) hat hatternek mostanaban valoban csak a teraszon levo viragaimat hasznalom, mivel a fotozassal kb 2 percet toltok, ugy gondoltam, hogy egy szep noveny v kaspo is tokeletesen megteszi hatternek a smoothiekhoz, levesekhez, mindenhez ;-)

  2. Nagyon szép és elegáns lett ez a site, kellemes, megnyugtató színvilággal. A leves pedig isteninek tűnik. :)
    Képzeld egy hasonlót terveztem a 4 napos hosszú hétvége egyik napjára. A borsó helyett sütőtököt teszek az édes burgonya mellé és a koriander fog dominálni a fűszerek közül. A receptedet mindenképpen elmentem, és legközelebb borsóval csinálom, a leves tetején a friss paradicsom darabkák szintén jó ötlet, ilyet még nem próbáltam. :) Ja, és én szinte mindig hagyok ‘chunky’ darabokat, a gyümi krém leveseket is úgy csinálom, hogy mindig úszkál bennük sok-sok gyümölcsdarab.

    • Kriszti, de tudod ez nem borso, hanem felesborso, a kemeny, amit sokaig kell fozni, otthon sargaborso a gyakoribb. Jo fozocskezest a hosszuhetvegere es orulok, hogy tetszik igy az oldal – nekem is :))

  3. örülök, hogy megváltoztattad, sokkal jobb lett, nekem így áttekinthetőbb.a fotód nagyon jó, de megmondom őszintén, nem ismertelek meg, csak néztem először, hogy rossz oldalra kerültem.
    csak egy ötlet:én most elkezdtem gyűjtögetni, hogy miben milyen vitamin van, illetve mi miben van, kalcium vagy vas stb…szerintem ez neked is össze van szedve, lehet hasznos és érdekes lenne másoknak is, ha lenne egy ilyen “részed” is a blogban.
    puszi

    • Azert ez a foto kerult fel az oldalra, mert szinvilagban ezt talaltam leginkabb ideillonek, de lehet lecserelem – plane, ha nem vagyok felismerheto :D az nem tul jo…majd megnezem mit tehetek :)
      Igen, jo otlet, es tervben is van, csak ez akkor relevansabb fokent, amikor frissen fogyasztja az ember, es eppen ezert inkabb a juice es smoothie recepteknel szoktam ezt emliteni. Sajnos ugyanis fozott allapotban alig marad barmi vitamin v asvanyi anyag a gyumolcsokbol v zoldsegekbol…
      puszillak es szep hosszuhetveget nektek is!!!

Leave a Reply

