Egzotikus kokuszos bableves

400g bab (en feheret hasznaltam) elozo este beaztatva, majd masnap reggel egy oran at fozveegzotikus bableves

5-6szal repa karikazva, 1 gerezd fokhagyma, 1 fej hagyma, 1 kisebb fajta edes piros paprika, felkockazva, 2 nagyobb paradicsom, felkockazva, 1ek garam massala, 1ek kurkuma, 200ml kokusztej, 1liter viz, vagy attol fuggoen, hogy mennyire szeretnenk surure a levest, nagy csokor petrezselyem, so es egy negyed biocitrom

1 zacsko vermicelles – vekony rizsmetelt, amire raszedtuk a levest.

1ek kokusz olajon megparoltam a fej hagymat, repat, paprikat, majd hozzaadtam a paradicsomot es a fokhagymat. Hozzadtam a garam massalat es kurkumat. Felontottem 1 liter vizzel, pici soval. Kozben megfoztem kulon a feherbabot. Mikor mar puhult a repa, hozzaadtam a kozben megpuhult babot, kokusztejet es petrezselymet, a legvegen pedig a negyed bio citromot hejastul. Isteni lett! Hasonlit a thai laksa leves izvilagahoz, es tokeletes igy babbal is! Igy utolag egy kis gyombert is tehettem volna meg bele, majd legkozelebb. Aki csiposen szereti, annak mehet a chillipaprika is a levesbe :-) Enjoy :)

Leave a Reply

