Turmeric coconut milk

Ilditol es hugatol erkezo inspiracio, amit en is azonnal kiprobaltam, meg azota tobbszor is! Ezert ajanlom tovabb masoknak is :)

En kokusztejjel keszitem, amit elotte a tejhabositoban picit megmelegitettem. Hozza 2 nagyszemu friss datolya, 1/2 ek mez, 1/2 ek kurkuma, fel teaskanal fahej es egy pici ujjnyi frissen reszelt gyomber – ezt a turmixban osszeturmixoltam es kesz. Igazi forro edes alomnedu szerintem. Akar teli estekre is :)) Bar itt megint 28-30 fokok vannak! Reggelente nyari ruhaban viszem Danit az oviba! Csodalatos! Igy most pont nem iszom, de majd ha bejott a huvosebb osz, szerintem rendszeresitem hetente :)

Apropo, kokusztej – mi ezt szeretjuk. Kara. Nem edesitett. Mo-on is kaphato. Dani es a mi kedvencunk is, bar szoktunk rizs es mandulatejet is venni idonkent, de erdemes figyelni, mert van, amit edesitenek. Egyebkent itt, ahogy Madridban mar sok helyen felfedeztem, min 10 novenyi tej alternativa kaphato (rizs, mandula, makadamia dio, kesu, mogyoro, zab, koles, amarant, quinoa, kokusz, hajdina es kender tej, de ha gondolkoznek szerintem meg eszembe jutna tovabbi alternativa is – a szojatejet (magyar link) direkt nem emlitem, mert nagyon sok oldalrol bebizonyitottak mar, hogy szinten nem megfelelo emberi fogyasztasra, sot! (English link) es a fermentalt szojatermeken (mizo, tempeh) kivul nem ajanlott egyaltalan a fogyasztastuk, bar a szoja a legtobb feldolgozott elelmiszerben megtalalhato adalekanyagkent… Ellenben boven van valasztek novenyi tejekben is. Ennyi felebol szerintem barki ki tudja maganak a legmegfelelobbet valasztani, es akkor meg a pasztorizalt tehen tej emberi egeszsegre artalmas hatasaitol (magyar link) sem kell tartani, kezdve attol, hogy tele hormonokkal, antibiotikumal, tartositoszerekkel, nyaktermelo, leguti betegsegek (pl gyerekeknel fulgyulladas) eloidezoje, felboritja a belflorat, hormonhaztartast es nem, hogy megelozi, de hozzajarul a csontritkulashoz, rakos es egyeb megbetegedesek kialakulasahoz is. Ezzel kapcsolatban informaciok magyarul: ITT ITT es egy video magyar felirattal ITT angolul: ITT, ITT, ITT , ITT, ITT, ITT es ITT es tovabbi millioegy helyen.

Vissza a kurkumahoz: evezredek ota Ayurvedikus ‘medicine’nek szamit. Tobbek kozott segit megszabadulni az asztmatol, erositi a csontokat, gyulladas csokkento hatasa van, csokkenti a szabadgyokoket es termeszetes fajdalom csillapitokent is szamon tartjak. Valamint szepiti a bort :-) Aki nyitott az uj izekre, ne fogja vissza magat es szamoljon be, hogy izlett :))

5 thoughts on “Turmeric coconut milk

  1. Köszi ezt a cikket is, épp készülök az Intersparba, hogy utána nézzek milyen nem tehéntej kapható, amivel a kávémat ihatnám. Erre itt ez a cikk a megoldással: kókusztej!!! :)))))

  2. Pingback: Turmeric, ginger, cinnamon coconut drink | Soulful Living

  3. Pingback: Turmeric, ginger, cinnamon coconut drink | Soulful Living

  4. Pingback: Ayurvedic Turmeric Milk | Soulful Living

Leave a Reply

