Mandulas szilvatorta csokidarabkakkal

Tobbszorosen kiprobalt es vendegek altal letesztelt recept, nalunk azota felvaltotta a meggyes-marcipanos tortat, ami szinten sokaknak bejott. A meggynel en mar csak a szilvat szeretem jobban sutemenyben, csokival kombinalva, ugyhogy jojjon ahogy en keszitem, de az eredetit megtalaljatok ITT.
Hozzavalok:
140g barnacukor
175vaj
175g liszt (en teljes orlesut hasznaltam)
125g orolt mandula + 50g darabos mandula (az eredeti recept mogyorot hasznal, de nalunk mandula az, ami mindig van itthon, igy en abbol keszitettem most is :)
1ek sutopor
3 tojas
fel kilo szilva kimagozva, felkockazva kis fahejas porcukorral meghintve
70g osszetort jominosegu etcsokolade
Elkeszitese:Nagyon egyszeru, csak osszekeverjuk a cukrot, vajat, lisztet, orolt mandulat, sutoport es a tojast, majd miutan egyenletes tesztat kaptunk lassan hozzakeverjuk a csokidarabokat es a szilva felet. Beleontjuk a masszat az elore kivajazott kerek tortaformaba, majd meghintjuk az 50g manduladarabkakkal es a szilva masik felevel. Ezutan betesszuk az eloremelegitett 180fokos sutobe es 50-60percig, tuprobaig, sutjuk!
A vegen meg lehet meg kenni barmilyen hozzaillo lekvarral (ezuttal Vali mama altal keszitett hazi ribizlilekvarral kentem meg), de volt mar amikor joghurtot tettem a tetejere. Mindenfelekeppen finom :-) Szep hetveget Mindenkinek!

Leave a Reply

