Sutotok kremleves lencsevel, tokmaggal es datolyaval

(Jonnek a draftok… ;)

Muszaj ezt a receptet is leirnom. Teljesen sajat krealmany, es tuti nem fogom megjegyezni maskepp. Egyik iz hozta a masikat, mire egy egesz izgalmas vegeredmenyt kaptam. Inkabb azsiai ihlet volt a fuszerek es kokusztej miatt :)

1. Sutotok kremleves lencsevel, tokmaggal es datolyaval

Egy kisfej hagymat megparoltam olivaolajon, amihez par perccel kesobb hozzaadtam egy gerezd preselt fokhagymat es egy 1-2centis gyomberdarabot lereszelve. Igy paroltam tovabbi jo 3-4 percig. Parolas kozben elkezdtem fuszerezni is: adtam hozza koriandert, komenyt, kurkumat (kb mind egy kaveskanalnyi, de izles szerint)  Kozben felkockaztam 1kg sutotokot es radobtam a hagymas gyomberre. Osszeforgattam oket, es 1liter forralt vizet ontottem hozza. 20 perc alatt megparolodik, miutan leturmixoltam, es visszatettem a gazra es hozzaadtam egy marek rizst, ami kb 8 perc alatt meg is puhul, de meg mielott teljesen puha lett volna, hozzaadtam egy uveg lencset (400g) es egy doboz (400ml) kokusztejet, majd az egeszet osszeforraltam. A vegen belefacsartam egy fel lime-ot, de lehetett volna citrom v narancs is :-), Adtam hozza egy csipetnyi fahejat, sot es borsot es talalaskor megszortam aprora vagott datolyaval es sutotok maggal. Nagyon finom szerintem :-)

P.S. A keprol ugyan lemaradtak a datolya es tokmagok, de tessek a levesre rakepzelni es azzal egyutt kanalazni, megeri az izelmenyt, aki nyitott ra :))

Leave a Reply

